ورزشی

با حضور تاج در فدراسیون فوتبال به استقلال اجازۀ قهرمانی نمی‌دهند

جواد نکونام پس از تساوی بدون گل تیم فوتبال استقلال مقابل نساجی مازندران در هفته بیست و هشتم لیگ برتر گفت: در مورد بازی صحبت نکنیم بهتر است و باید درباره چیزهای دیگر صحبت کنیم. مردم خسته هستند و من با آنها صحبت می کنم. به بازی ما و رقیبمان نگاه کنید و ببینید با استقلال چه کرده اند.

وی افزود: روز اولی که من سرمربی تیم ملی بودم، شخصا آقای تاج برای من دردسر ایجاد کرد و به همین دلیل از تیم ملی جدا شدم. امسال بارها گفتم نمی گذارند قهرمان شویم. بیژن حیدری برای ما قضاوت کرد که یک بار در دیدار مقابل مس رفسنجان با اشتباه کمک داور و او دو امتیاز را از دست دادیم.

برادر ایشان در بازی با ملوان دو امتیاز برای رقیب گرفت و یک هفته بعد هم برادرش بازی مقابل تراکتور را قضاوت کرد و امروز تیم من پنالتی نشد. حیدری اجازه نداد تیم من فوتبال بازی کند. خطا پشت خطا. من داوری را درک می کنم چون فوتبال بازی کرده ام. حیدری در بازی با مس دو امتیاز از ما گرفت، امروز دو امتیاز دیگر.

سرمربی استقلال گفت: آنها نمی خواهند و هر کاری می کنند که تیم من قهرمان نشود، گفت: به داور چهارم کنار زمین گفتم می بینید بازیکن من پیراهنش را می گیرد اما او می گوید نمی کند.” به او گفتم وجدان داری؟ قضاوت بازی ما از یک طرف و قضاوت بازی حریف از طرف دیگر، نحوه شلیک و پنالتی گرفتن. یک روز یکی حرف درستی زد که یک جام برای یک تیم است و یک جام برای تیم های دیگر. ما برای جام شرف و پاکی و مردانگی میجنگیم و لیگی که در آن میجنگیم میبریم و آن یکی جام مبارک تیم دیگر باشد!

نکونام با انتقاد از داوران ادامه داد: به یکی از اتاق های مسئول سازمان لیگ رفتیم و دیدیم که او عکس پرسپولیس را جلوی کمد خود گذاشته است. این را به چه کسی بگوییم؟ از فردا همه چیز درست می شود و انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. همه اتفاقات را ترتیب دادند تا ما را زمین بزنند. دوستان ما از روز اول فکر نمی کردند ما یک کیک هستیم و شروع به مسخره کردن ما کردند. در پایان فصل دیدند که این تیم شخصیت قهرمانی دارد اما نگذاشتند و نمی خواهند قهرمان شوند.

وی گفت: این حرف ها ناشی از اشتباهات داوری است و ما خارج از چارچوب چیزی نمی گوییم. اتفاقات داوری را ببینید که چطور پنالتی ما را نگرفتند. برادران حیدری برای ما دو قضاوت کردند و سوت نشان می دهد که آنها چگونه قضاوت می کنند.

در یک اوت و یک کرنر که مرگ و زندگی است، داور باید با شجاعت قضاوت کند. گفتم ایشان (حیدری) به دلیل قضاوت در بازی با مس رفسنجان نباید داور بازی امروز باشد. متاسفم که برای فوتبالی که سال ها برای تیم ملی کشورم بازی کردم این کارها را می کنند. از هر ۱۰ جام، ۹ جام به دوستان داده می شود و شاید یکی از آنها به ما استقلال بدهد.

نکونام یادآور شد: هر شهری می روند با این تیم (پرسپولیس) مشکل دارند، چرا؟ به خاطر اتفاقی که می افتد. سپاهان، تراکتور، استقلال و… ناراحت هستند.

چه اتفاقی می افتد چرا اشتباهات به نفع ما نیست؟ اتفاقاتی که می افتاد داستان هایی بود که برنامه ریزی شده بود. ما همه دعوا و دعوا را انجام دادیم، اما یک “اما” وجود دارد! خوشحالم که به قائم شهر آمدم و امیدوارم نساجی در آینده موفق باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا