ترندهای روز

با سلطان سبزی‌ها آشنا شوید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

اسفناج و کم خونی دو عنوانی هستند که همیشه با هم شنیده می شوند. اسفناج با برگ های پهن و تیره اش ارزش غذایی بی شماری دارد که خواص آن تنها به تامین آهن بدن منجر نمی شود.

با پادشاه سبزیجات آشنا شوید

محمدی متخصص تغذیه درباره خواص اسفناج می گوید: اسفناج از نظر تغذیه ای سرشار از آهن، ویتامین ها و مواد معدنی است که به ندرت در مواد غذایی دیگر یافت می شود.

این سبزی که ارزش غذایی بالایی دارد سرشار از ویتامین هایی مانند A، C، E، K، B و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فولات است. اسفناج به عنوان منبع غنی آهن شناخته می شود به طوری که ۱۸۰ گرم اسفناج پخته ۴۳.۶ میلی گرم آهن دارد که بیشتر از سایر منابع گیاهی و حیوانی مانند گوشت است.

اسفناج یکی از گیاهانی است که خاصیت ضد سرطانی بسیار بالایی دارد و به عنوان سلطان گیاهان برای پیشگیری از سرطان شناخته می شود. به گفته دانشمندان، سرطان روده بزرگ، سرطان رکتوم، سرطان معده، سرطان پروستات، سرطان حنجره، سرطان آندومتر و سرطان را کاهش می دهد. سرطان گردن، مری و به ویژه سرطان ریه نقش اصلی را ایفا می کند.

اسفناج کلسترول خون را کاهش می دهد و مقدار زیاد پتاسیم و مقدار کم سدیم در این سبزی برای حفظ تعادل فشار خون ضروری است، زیرا پتاسیم باعث کاهش و سدیم باعث افزایش فشار خون می شود.

این متخصص تغذیه می گوید: بسیاری از افراد فواید هویج را برای سلامت چشم می دانند ضمن اینکه اسفناج به دلیل داشتن ویتامین (A) بالا از بیماری هایی مانند آب مروارید، شب کوری و عفونت ها نیز پیشگیری می کند و باعث تشکیل و رشد استخوان می شود. کمک می کند. برای حفظ خواص و مواد مفید موجود در اسفناج، بهتر است آن را نجوشانید و بهترین راه حل، تفت دادن اسفناج است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا