ورزشی

با نکونام خداحافظی کنید!

پس از اینکه تیم فوتبال استقلال سه هفته مانده به پایان رقابت ها، هدایت طولانی مدت خود در لیگ برتر را به رقیب سنتی واگذار کرد، انتقادات از عملکرد جواد نکونام و همکارانش شدت گرفت و با پیروزی پرسپولیس و ناکامی به اوج رسید. پوشان آبی

استقلال در لیگ بیست و سوم قهرمانی را به رقیب دیرینه خود داد که هفته ها پیشتاز و شانس اول قهرمانی بود اما پس از اینکه نتوانست بر نساجی مازندران غلبه کند و دو امتیاز حساس را از دست داد، پرسپولیس به قله صعود کرد. جدول. و در نهایت جام قهرمانی را به دست آورد.

جواد نکونام که از ابتدای فصل هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت و از همان اولین تمرین خود را حامی و حامی هواداران معرفی کرد، از کمبود بازیکن و دست خالی او انتقاد کرد. آنچه او فکر می کرد برای تیم خوب بود اما زیر پوست استقلال گلایه هایی را از سوی برخی بازیکنان به همراه داشت زیرا آنها از استفاده از این جمله سرمربی خود احساس خوبی نداشتند و خود را بازیکن ضعیفی می دانستند!

روند انتقادات از سرمربی استقلال در تمام هفته هایی که این تیم در صدر جدول قرار داشت و شانس اول قهرمانی را داشت ادامه داشت و این موضوع روی بازیکنان سرشناس این تیم تاثیر منفی گذاشت و به مرحله بعد صعود کرد. نکته ای که بعد از دیدار با پیکان و تکرار این موضوع یکی از بازیکنان قدیمی این تیم گفت که اگر نکونام فصل آینده در استقلال باشد، نمی ماند!

اگرچه ممکن است در برخی موارد حق سرمربی استقلال باشد اما نگاهی به لیست بازیکنان این تیم نشان می دهد که دستان نکونام آنطور که ادعا می کرد خالی نبوده و بازیکنان کلیدی و تاثیرگذاری در این تیم حضور داشتند که هر کدام از آنها سابقه درخشان در استقلال و تیم. ملی داشته اند

تحلیل این نوع رفتارها و گفته های جواد نکونام این است که او راهبرد رسانه ای خود را اینگونه انتخاب کرد تا شاید از بار روانی خود بکاهد و در بین هواداران اینگونه نشان دهد که با دست خالی تیم را قهرمان کرده است. . اگر استقلال قهرمان می شد این اتفاق برگ برنده بزرگی برای نکونام بود و حالا که این تیم دوم شده است باز هم حرف اول را می زند که با دست خالی نایب قهرمان کار بزرگی بود!

این اتفاقات در کنار مصاحبه های متعدد و گاه بی احترامی نکونام درباره مدیرعامل باشگاه، رئیس فدراسیون فوتبال و تیم رقیب، برخی مدیران هلدینگ مالک استقلال را بر آن داشت تا به فکر سرمربی دیگری برای فصل آینده بیفتند.

شاید به همین دلیل بود که یک روز پس از ناکامی استقلال در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، زمزمه هایی مبنی بر حضور ساپینتو، استراماچونی و حتی فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی ها به گوش می رسید. اما مسئولان باشگاه هنوز در این باره اظهار نظر صریحی نکرده اند و همه چیز را به برگزاری مجمع و تصمیم گیری در آن موکول کرده اند.

با این حال، خبرنگار مهر کسب خبر داد درست زمانی که نکونام و مدیران و مسئولان باشگاه پس از سوت پایان بازی با ارو و از دست دادن قهرمانی در داخل زمین چمن ورزشگاه پاس در حال دلجویی از بازیکنان بودند، یکی از افراد نزدیک به هلدینگ مالکیت. که در محل حاضر شده بود به برخی گفت بازیکنان گفتند از نکونام خداحافظی کنند چون فصل آینده سرمربی استقلال نخواهد شد!

اگرچه چنین اظهاراتی می تواند نظر و سلیقه شخصی باشد، اما می تواند مورد توجه فردی باشد که مورد تایید هلدینگ باشد. جواد نکونام در عین حال در نشست خبری بعد از بازی از آغاز مذاکره با بازیکنان برای فصل آینده و تمدید قرارداد آنها خبر داد و تاکید کرد که تیمی خواهد ساخت که به استقلالی ها افتخار کند.

با این وضعیت به نظر می رسد نکونام پیش قدم شده و با توجه به قراردادی که برای فصل آینده با باشگاه استقلال بسته است، از ادامه همکاری خود خبر داده تا این پیام را به همه برساند که سرمربی تیم استقلال است. فصل بعد اما قطعا مالکان باشگاه که قبلا تاکید کرده بودند می خواهند تیمی قدرتمند بسازند تا در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند، طرز فکر دیگری را دنبال می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا