اقتصاد جهان

با وجود تحریم ها، تمام اروپا با روسیه تجارت می کند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد که با وجود تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، تعداد قابل توجهی از شرکت ها در اتحادیه اروپا به تجارت با این کشور ادامه می دهند.

سیارتو روز جمعه در بوداپست گفت: «در اینجا می‌خواهم ایده‌آلیست‌ها را ناامید کنم، زیرا شرایط این است که همه در اروپا این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: تفاوت کلی ما با دیگران این است که ما صادقانه و صریح در مورد این موضوع صحبت می کنیم، تمام اروپا با روس ها معامله می کنند، اما برخی منکر می شوند، ما نیازی به آن نداریم.

سیجارتو در ادامه تاکید کرد که مجارستان با تحریم ها موافق نیست، اما بوداپست به آنها احترام می گذارد زیرا این سیاست اتحادیه اروپا است.

وی با بیان اینکه مجارستان معمولاً پیشنهادات اتحادیه اروپا را در صورت آسیب جدی به منافع ملی کشور وتو می کند، افزود: توسعه همکاری های اقتصادی با روسیه در راستای منافع مجارستان است.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرد و در سال ۲۰۲۲ پس از جنگ اوکراین این تحریم ها را تمدید کرد. اهداف اصلی این تحریم ها مهم ترین بخش های اقتصاد روسیه از جمله انرژی، مالی و تجارت است.

مجارستان مدت‌هاست با اتحادیه اروپا بر سر رویکردش در قبال درگیری اوکراین و سیاست تحریم‌هایش علیه مسکو اختلاف دارد.

سایت خبری یورو اکتیو در ماه اوت به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که این امر توافق اتحادیه اروپا در مورد محدودیت های جدید را دشوار می کند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان هم در روسیه و هم در غرب هشدار داده‌اند که تحریم‌های یکجانبه علیه مسکو آسیب بیشتری به کشورهای اعمال‌کننده این تحریم‌ها وارد کرده است تا خود روسیه.

انتهای پیام/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا