اخبار اقتصاد ایران

با ورود دادستان مرکز گیلان ماشین آلات واحد تولیدی “مهتاب بافت” رفع توقیف شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: چند دستگاه تولید پارچه و پرده یک واحد صنعتی شفت با دستور به موقع و مساعد دادستان رشت از توقیف تامین اجتماعی خارج شد.

افق میهن تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان در بازدیدهای دوره ای خود از واحدهای صنعتی گیلان در جریان توقیف و پلمپ تولید چهار دستگاه ماشین آلات شرکت مهتاب بافت شفت به دلیل بدهی توسط تامین اجتماعی به تاخیر افتاد. و بلافاصله موضوع رفع توقیف از مدیرکل تامین اجتماعی استان درخواست می شود. مشخص شد که نتیجه ای حاصل نشده است، بنابراین این موضوع از نظر اهمیت تولید و تعداد دستگاه های شرکت به دادستان استان منعکس شد.
وی با بیان اینکه یک جانبه بودن برخی دستگاه های اجرایی غالباً هزاران برابر فشار تحریم ها دردناک و دشوارتر است، گفت: از دوشنبه گذشته با پیگیری های مکرر و ورود قاطع و تحسین برانگیز دادستان پرتلاش مرکز استان “سیدمهدی فلاح میری” با تشکیل جلسه با توجه به موضوع، با حضور مدیرکل تامین اجتماعی و تولیدکننده تا روز شنبه امروز موفق شدیم توقیف ماشین آلات کارخانه ریسندگی این شرکت را رفع و بازگردانیم. بیش از ۱۲۵ کارگر به محل کار.
مدیرکل صمت گیلان با تقدیر و تشکر از حمایت های دستگاه قضایی به ویژه دادستان رشت گفت: واقعا شرایط برای تولیدکنندگان سخت شده است، تعرفه برق صنعتی بیش از ۹۰۰ درصد افزایش یافته است. افزایش بیش از ۶۰۰ درصدی تعرفه گاز با وجود قطعی های مکرر و جرایم مرکب و چندین برابری بیمه تامین اجتماعی و بانکی، قدرت تولید را به خود اختصاص داده است.
گفتنی است شرکت بافت مهتاب گیلان واقع در شهرک صنعتی شهرستان شفت در زمینه نساجی پیشرفت چشمگیری داشته و برنامه های توسعه زیادی دارد که از جمله آنها می توان به شرکت برلیان اشاره کرد که با متراژ کم و ۲۰ کارگر بافته مهتاب را تولید می کند. و هم اکنون با ۳۲۰ کارگر در ۳ شیفت مشغول به فعالیت می باشد. او ادامه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا