با یک بخشنامه نمیتوان تحول ایجاد کرد
وزیر کار ، رفاه تعاونی و اجتماعی گفت که توسعه انبارهای داخلی منجر به کاهش هزینه های واردات و تحقق عدالت منطقه ای می شود و گفت که یک دستورالعمل نمی تواند دگرگون شود.
براساس گزارش خبرگزاری مهر ، اجلاس “مرحله دوم توسعه منطقه ای” امروز در صندوق بازنشستگی ملی در صندوق بازنشستگی ملی برگزار شد.
در این جلسه ، احمدی نژاد بر اهمیت انتقال واردات از بنادر جنوبی به انبارهای داخلی کشور و ضرورت تشکیل ترانزیت داخلی تأکید کرد.
وی گفت ، با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در بحران جنگ شش روزه تحمیل شده ، زیرا برخی از بخش های خصوصی بحران تولید خود را کاهش داده اند ، شرکت های بزرگ تابع وزارت رفاه و سایر مجتمع های تولیدی کاملاً اداره می شوند. در صنعت لبنیات ، یک شرکت نه تنها تولید را کاهش می دهد ، بلکه با انتقال سریع محصولات از تهران به استانهای شمالی ، کمبود بازارها را نیز جبران می کند.
وی همچنین افزود: شرکت های دارویی تحت پوشش با تغییر خط تولید در سه شیفت ، سه دارو را تهیه می کنند.
میدری با اشاره به وظایف حقوقی در برنامه توسعه هفتم برای عقب نشینی دولت از شرکت ، گفت: برخی از مجتمع ها مانند شرکت حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران ، گفتند: “حمل و نقل جمهوری اسلامی بزرگترین شرکت حمل و نقل کانتینر در کشور است و عزیمت آن در کشور مصلحت نیست.”
وی گفت: “اگرچه این یک بورس اوراق بهادار است ، اما نقش آن در تأمین امنیت لجستیکی و ملی بسیار استراتژیک است.”
در بخش دیگری از سخنان خود ، وزیر تعاونی ها ، کار و رفاه اجتماعی ، با اشاره به سیاست توسعه انبارهای داخلی ، گفت: “تمرکز انبارداری در بنادر کشور باعث افزایش هزینه ترخیص کالا از گمرک ، رسوب کالا و فشار بر بنادر عقب محدود شده است.”
میدری توضیح داد: “توسعه انبارهای عمومی در نقاط مختلف کشور نه تنها به کاهش این هزینه ها کمک می کند بلکه منجر به شکوفایی مناطق کمتر از حد محاصره می شود.”
وی افزود: “در حال حاضر ، مقاومت در برابر این تغییر وجود دارد ؛ از جمله عادت رفتاری شرکت های خصوصی و مزایای اقتصادی تمرکز بر فعالیت ها در بنادر بزرگ. با این حال ، وزارت تعاونی ها ، کار و رفاه اجتماعی با ارائه مشوق هایی از قبیل تخفیف انبارها در زمین و پیشنهادات اجرایی به کابینه ، زمینه لازم را برای تحول فراهم کرده است.
میدری تأکید کرد: در برخی از استانها ، مانند یزد ، اتاق بازرگانی با همکاری شرکت های خصوصی و گمرک ، روند ایجاد نیروهای گمرکی در انبارهای داخلی را آغاز کرده است. این مدل یک مدل موفق برای استان های دیگر است و می تواند به سرعت گسترش یابد.
وزیر تعاونی ها ، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت که “یک دستورالعمل نمی تواند تغییری ایجاد کند” و از نمایندگان و فرمانداران خواست تا تأیید ژوئیه کابینه را به همراه اتاق های بازرگانی و سازمان های اجرایی ارائه دهند.
وی گفت: “ضرورت انتقال محموله به انبارهای داخلی نه تنها یک سیاست اقتصادی بلکه گامی در جهت کاهش هزینه های واردات ، کاهش رسوب ، افزایش بهره وری و تحقق عدالت لجستیکی و منطقه ای است.”
مدیر خاطرنشان کرد: “این مسیر به هم افزایی ملی نیاز دارد و وزارت تعاونی ها ، کار و رفاه اجتماعی آماده است تا از تمام ظرفیت های خود در این مسیر استفاده کند.”