ترندهای روز

ببینید: کشف جسد یک کوهنورد بعد از 22 سال

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

پلیس پرو روز سه شنبه اعلام کرد مقامات پرو جسد یک آمریکایی را پیدا کردند که ۲۲ سال پیش در تلاش برای بالا رفتن از بلندترین کوه پرو جان باخت.

پلیس پرو و ​​تیم های امداد کوهستانی جسد کوهنورد آمریکایی را پیدا کردند که در سال ۲۰۰۲ پس از ذوب شدن یخچال های طبیعی در مرتفع ترین کوه پرو ناپدید شد.

جسد ویلیام استامفل با کفش های پیاده روی، یخ شکن ها و لباس های سالم و همچنین گواهینامه رانندگی و گذرنامه اش پیدا شد. یک جفت عینک آفتابی، یک دوربین، یک دستگاه ضبط صدا و دو اسکناس ۲۰ دلاری در حال تجزیه نیز همراه او بود. اعتقاد بر این است که ویلیام این حادثه را ۲۰ سال پیش دنبال کرد بهمن فوت کرد

پلیس در بیانیه ای اعلام کرد که جسد او را در ۵ ژوئیه در ارتفاع ۵۲۰۰ متری (۱۷۰۶۳۷ فوت) بسیار زیر قله ۶۷۶۸ متری اسکاران پیدا کرده است.

توده یخ در این منطقه در ۱۰ سال گذشته در حال عقب نشینی بوده است.

پرو میزبان حدود ۶۸ درصد از یخچال های طبیعی استوایی جهان است که از آسیب پذیرترین یخچال های سیاره زمین در برابر ذوب شدن یخ ها هستند. گزارش نوامبر توسط دولت پرو نشان داد که این کشور در شش دهه گذشته ۵۶ درصد از یخچال های طبیعی استوایی خود را از دست داده است.

بسیاری از این یخچال‌ها در کوردیلرا بلانکا، جایی که کوه‌های اسکاران و دیگر کوه‌های نمادین هزاران کوهنورد را به خود جذب می‌کنند، قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا