اقتصاد جهان

بحران اقتصادی در آلمان: اخراج های گسترده در راه است!

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، در پی انتشار اخباری مبنی بر تعطیلی احتمالی دو کارخانه بزرگ ترین خودروساز اروپایی فولکس واگن (VW) در آلمان، کارشناسان هشدار دادند که کاهش تولید تنها به صنعت خودروسازی محدود نخواهد شد. این کشور

موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان (DIW) در گزارشی نسبت به تغییر در شرکت های آلمانی هشدار داد.

از آنجایی که خودروسازان اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا قبل از سال ۲۰۳۵ از موتورهای احتراق داخلی به خودروهای الکتریکی تبدیل شوند، کارشناسان می گویند ممکن است در چند سال آینده هزاران شغل دیگر در بخش های مختلف از بین برود.

مارسل فراتشر، رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان، می‌گوید اقتصاد این کشور به صادرات و صنعت متکی است و با توجه به انتقال انرژی، “شرکت‌ها ضرر می‌کنند” و بسیاری از جمله فولکس واگن “در حال عقب ماندن” هستند. “

او گفت: «این فقط مربوط به صنعت خودرو نیست، بلکه ماشین‌آلات، داروسازی و محصولات شیمیایی را نیز شامل می‌شود. این مشکلی است که بسیاری از شرکت ها با آن مواجه هستند.

بزرگترین تولید کننده مواد شیمیایی جهان BASF که مقر آن در آلمان است، به دلیل افزایش قیمت انرژی ناشی از جنگ در اوکراین و بوروکراسی پیچیده در آلمان، در حال بررسی انتقال بخشی از نیروی کار خود به آسیا و کاهش نیروی کار خود در آلمان است. آسیا از نظر اقتصادی در حال رشد است و این پیامدهای جهانی دارد.

فروتشر گفت که شرکت های آلمانی در حال حاضر بیشتر تولید خود را به چین، هند و جاهای دیگر منتقل کرده اند و این روند ادامه خواهد داشت.

با توجه به تلاش های چین برای کاهش رقابت و یارانه دادن به شرکت های داخلی خود، و «به ویژه با توجه به هزینه های بالای انرژی و نیروی کار در اروپا»، رقابت برای شرکت های آلمانی دشوارتر خواهد بود.

مؤسسه تحقیقات اقتصادی آلمان فرض می کند که اقتصاد این کشور در سال جاری دچار رکود خواهد شد و در سال های آینده بهبودی تدریجی رخ خواهد داد.

اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ دوباره کوچک شد و از نظر فنی وارد رکود شد و تولید صنعتی همچنان رو به کاهش است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا