فناوری

بحران تازه تلگرام؛ پای پلیس کره‌جنوبی به میان آمد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

گجت نیوز: پس از اتهامات وارده به پل دورف از سوی دادستانی پاریس، حالا پلیس کره جنوبی برای رسیدگی به جنایات این پیام رسان به تلگرام آمده است.

پاول دورف به اتهامات مختلف توسط دادستانی فرانسه دستگیر شد و برای رسیدگی به جنایاتی که گفته می شد به زندان رفت. البته چند روز بعد با قرار وثیقه ۵ میلیون یورویی آزاد شد اما همچنان درگیر حواشی است و باید منتظر برگزاری دادگاه هایش باشیم.

پلیس کره جنوبی به تلگرام آمد

دستگیری موسس تلگرام و آغاز تحقیقات رسمی دادگاه پاریس علیه وی کافی نبود، اما اکنون اخباری مبنی بر آغاز تحقیقات پلیس کره جنوبی از تلگرام به گوش می رسد. یک مقام ارشد پلیس در کره جنوبی اعلام کرد که اخیراً یک سری تحقیقات در پیام رسان تلگرام به دلیل جرایم مرتبط با دیپ فیک جنسی آغاز شده است.

اخبار مرتبط

فیلترینگ واقعی در انتظار تلگرام است!

سه معمای بزرگ حل نشده در پرونده پاول دورف

قدرت سکوها دولت ها را می ترساند/ خواسته عجیب فرانسه از پاول دورف چه بود؟

پلیس این کشور تصمیم گرفته است تا نقش موثر تلگرام در انتشار محتوای دیپ فیک جنسی را بسنجد و مشخص کند که آیا این پیام رسان محبوب همدست مجرمان بوده است یا خیر! همزمان با آغاز تحقیقات پلیس، مقامات کره جنوبی از تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی درخواست کرده اند تا با چنین محتوایی مبارزه کنند.

کره جنوبی تصمیم به تحقیق در مورد تلگرام گرفت زیرا برخی منابع ادعا کردند که تصاویر و ویدیوهایی در تلگرام پیدا شده است که ارتباط نزدیکی با دیپ فیک های جنسی زنان در این کشور دارد. علیرغم درخواست مقامات این کشور، تلگرام بیانیه رسمی نداده است، اما در هفته های گذشته با انتشار محتوای مضر برای کاربران مبارزه کرده است. تلگرام در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدیران ما از ترکیبی از نظارت فعال بر بخش‌های عمومی پلتفرم، ابزارهای هوش مصنوعی پیشرفته و گزارش‌های کاربران برای حذف روزانه میلیون‌ها محتوای مضر استفاده می‌کنند.

چالش های تلگرام در هفته های اخیر

همانطور که گفتیم ماه گذشته روز بدی برای تلگرام و بنیانگذار آن بوده است. ابتدا پاول دورف در فرودگاه پاریس با دادخواستی به اتهامات مختلف دستگیر و روانه زندان شد. گفته می شد ۲۰ سال حبس در انتظار صاحب تلگرام است که در نهایت با وثیقه ۵ میلیون یورویی برای رسیدگی به اتهاماتش آزاد شد.

بدبختی دوم دورف ناپدید شدن یولیا واویلووا است که او را در سفرها همراهی می کرد و به گفته برخی منابع، بنیانگذار تلگرام را فاش می کرد و اکنون از افکار عمومی پنهان مانده است. سومین بدبختی دورف شکایت همسر سابقش و برچسب کودک آزاری به او بود که پرونده اش هنوز باز است.

اکنون، کره جنوبی به تلگرام آمده است تا آن را بررسی کند و شواهد جدیدی مبنی بر جعل عمیق جنسی زنان کره ای پیدا کند. در حال حاضر اتحادیه اروپا در حال بررسی است که آیا پیام رسان تلگرام در مورد تعداد کاربران برای فرار از قانون خدمات دیجیتال دروغ گفته است یا خیر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا