اقتصاد جهان

بحران جدید برای تسلا: فراخوان 1.6 میلیون خودرو در چین

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، یک سازمان رگولاتوری در چین اعلام کرد که شرکت آمریکایی تسلا باید ۱.۶۸ میلیون دستگاه از خودروهای برقی خود را در این کشور به دلیل نقص فنی در ارتباط با پیام هشدار درج نشدن در صندوق عقب فراخوان کند. بسته

تسلا در حال فراخوانی این خودروها برای ارتقای نرم‌افزار از راه دور است تا مطمئن شود در صورت بسته نشدن درب عقب، راننده هشدار می‌دهد.

در این اطلاعیه که عصر روز سه شنبه منتشر شد همچنین آمده است که خودروهای دارای قفل صندوق عقب به صورت رایگان تعمیر می شوند.

این فراخوان بر برخی خودروهای وارداتی مدل S و مدل X و خودروهای مدل ۳ و مدل Y ساخت چین که بین ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰ تا ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۴ تولید شده اند، تأثیر می گذارد.

در اطلاعیه این فراخوان آمده است که درب صندوق عقب ممکن است هنگام رانندگی باز شود و دید راننده را مختل کند. از سند مشخص نیست که آیا این اتفاق برای یک خودروی تسلا رخ داده است یا خیر.

تنظیم کننده بازار دولتی چین اعلام کرد که خودروساز آمریکایی این مشکل را از طریق ارتقاء نرم افزار از راه دور برطرف خواهد کرد.

چین بازار اصلی و محل تولید بسیاری از خودروهای تسلا است. این کشور همچنین به صحنه رقابت فزاینده بین سازندگان خودروهای الکتریکی چینی و تسلا تبدیل شده است.

ماه گذشته، این شرکت آمریکایی کاهش شدید سود خالص سه ماهه دوم خود را اعلام کرد زیرا از کاهش فروش علیرغم کاهش قیمت ها و گرفتن وام های کم بهره خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا