اقتصاد جهان

بحران جدید بوئینگ؛ زمین گیر شدن ناوگان هواپیماهای آزمایشی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، بوئینگ ناوگان هواپیمای آزمایشی خود را پس از کشف قطعه معیوب به حالت تعلیق درآورد.

در همین حال، این شرکت آمریکایی همچنان با عواقب جدا شدن درب اضطراری از بدنه هواپیما در پرواز هواپیمایی آلاسکا در ژانویه سال جاری دست و پنجه نرم می کند.

بوئینگ ناوگان هواپیماهای آزمایشی ۷۷۷X خود را پس از کشف یک قطعه معیوب در یکی از هواپیماهایش در هفته گذشته زمین گیر کرد.

قطعه مورد نظر به پیشرانه متصل است که بدنه و موتور را به هم متصل می کند و به انتقال نیروی رانش موتور به بدنه کمک می کند. این مشکل در طی یک فرآیند تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده کشف شد.

به گزارش The Air Current، دو هواپیمای آزمایشی ۷۷۷X دیگر نیز با همین قطعه مشکل داشتند. پس از این موضوع، بوئینگ اعلام کرد که در حال بررسی هواپیماهای اضافی از همین مدل است.

این شرکت گفته است که قطعه را تعویض می کند و سپس تست پرواز را از سر می گیرد.

بوئینگ ۷۷۷X جدید بزرگترین و کارآمدترین هواپیمای دو موتوره در جهان خواهد بود که از هر جنبه عملکردی بی نظیر است.

این شرکت افزود: با پیشرفت های جدید در زمینه آیرودینامیک و موتورها، مصرف سوخت و آلاینده های ۷۷۷X (گازهای گلخانه ای) و همچنین هزینه های عملیاتی ۱۰ درصد کمتر از رقبا خواهد بود.

در اوایل سال جاری، FAA هواپیمای تقریباً جدید بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ را پس از پاره شدن درب اضطراری در پرواز خطوط هوایی آلاسکا در ارتفاع ۱۶۰۰۰ فوتی زمین گیر کرد.

در ۵ ژانویه، هنگامی که یک پرواز خطوط هوایی آلاسکا از پورتلند، اورگان، به کالیفرنیا در حال پرواز بود، یکی از درهای اضطراری هواپیما در ارتفاع ۱۶۰۰۰ فوتی (۴۹۰۰ متری) جدا شد و تعدادی از ۱۷۱ مسافر زخمی شدند. برخی از وسایل مسافران از جمله لباس و تلفن همراه نیز بر اثر فشار باد از این در خارج شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا