اقتصاد جهان

بحران دریای سرخ بیشترین ضربه را به اقتصاد انگلیس زد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، بررسی اخیر اس اند پی گلوبال نشان می دهد که اختلالات حمل و نقل در دریای سرخ که پس از حملات شبه نظامیان حوثی در یمن رخ داده است، بیشترین تأثیر را بر اقتصاد هر کشور اروپایی داشته است. بریتانیا ضربه خورده است.

بر اساس یافته‌ها، ۱۲ درصد از تولیدکنندگان بریتانیایی گزارش می‌دهند که زمان تحویل تحت تأثیر حملات حوثی‌ها به کشتی‌هایی که از آبراه عبور می‌کنند، شرکت‌های کشتیرانی را مجبور به تغییر مسیر به سمت آب‌های آفریقای جنوبی کرده است.

بر اساس این گزارش، شرکت های کمتری در یونان (۹ درصد)، فرانسه و آلمان (هر دو ۸ درصد) تحت تأثیر قرار گرفته اند.

اس اند پی گلوبال به نقل از تحلیلگران اقتصادی خود نوشت: تحلیل دلایل ارائه شده توسط اعضای پنل PMI نشان می دهد که بحران دریای سرخ در ژانویه تأثیر خاصی بر شرکت های اروپایی داشته است… در میان کشورهای اروپایی مورد بررسی، تولیدکنندگان بریتانیایی بودند که بیشترین آسیب را از این بحران گرفتند.

شرکت‌های انگلیسی شرکت‌کننده در این نظرسنجی دریافتند که زمان تحویل حدود ۱۲ تا ۱۸ روز به تعویق افتاده است که “برنامه‌های تولید را مختل کرده و فشارهای تورمی را افزایش می‌دهد.”

این نظرسنجی نشان داد که تغییر مسیر کشتی‌ها و عبور نکردن از دریای سرخ منجر به افزایش قیمت‌های تحویل می‌شود که باعث شد هزینه‌های ورودی برای تولیدکنندگان بریتانیایی در ژانویه برای اولین بار از آوریل سال گذشته افزایش یابد.

افزایش قیمت درخواستی مواد شیمیایی، تجهیزات الکترونیکی، انرژی، مواد غذایی، فلزات، بسته بندی و چوب گزارش شده است. هزینه های تولید نیز بیشترین افزایش را از ماه سپتامبر داشته است زیرا تولیدکنندگان مجبور شدند هزینه های افزایش یافته را به مشتریان منتقل کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تعداد سفارش‌های جدید به دلیل تقاضای ضعیف در داخل و خارج از کشور کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا