اقتصاد جهان

بحران غذایی میلیون ها انگلیسی در کریسمس امسال

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، روزنامه انگلیسی گاردین در تازه ترین گزارش خود با استناد به تحقیقات موسسه «نشنال دیتالاین» هشدار داد که تشدید بحران هزینه زندگی، خانواده های انگلیسی را مجبور کرده است در تعطیلات کریسمس امسال شادتر باشند. و هزینه هدایا و کاهش وعده های غذایی آنها.

این داده ها نشان می دهد که حدود ۶.۵ میلیون نفر در فصل تعطیلات برای گرم کردن خانه های خود تلاش می کنند، در حالی که ۲.۷ میلیون نفر باید بین خرید غذا یا هدیه یکی را انتخاب کنند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۴ میلیون مصرف کننده قصد دارند تعداد هدایایی را که در این کریسمس دریافت می کنند محدود کنند، در حالی که ۶ میلیون نفر گفته اند که فقط می توانند برای کودکان هدیه بخرند.

دیوید چیدل، مدیر اجرایی Money Advice Trust، که مدیریت موسسه ملی حفاظت از داده‌ها را بر عهده دارد، گفت: «در کریسمس امسال، بحران هزینه‌های زندگی شدیدتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود، زیرا میلیون‌ها نفر در تلاش برای گرم کردن خانه‌های خود هستند و بسیاری از آنها نگران هستند. شما مسائل مالی را تجربه می کنید.

این مطالعه همچنین نشان داد که بیش از ۲۴ میلیون بزرگسال بریتانیایی قصد دارند از اعتبار و وام برای پرداخت هدایای کریسمس امسال استفاده کنند.

از این تعداد، ۱۲ میلیون نفر برای استفاده از کارت اعتباری برنامه ریزی می کنند، در حالی که ۴.۷ میلیون نفر از وام برای پرداخت هزینه خرید خود استفاده می کنند.

گاردین به نقل از چیدل گفت: «ما عمیقاً در مورد تأثیر بلندمدتی که افزایش بدهی‌های معوقه بر امور مالی خانوار در سال ۲۰۲۴ و پس از آن خواهد داشت، نگران هستیم.»

انتظار می رود بدهی خانوارهای بریتانیا از ۷۳ میلیارد پوند فعلی (۹۲ میلیارد دلار) به ۱۵۱ میلیارد پوند (۱۹۰ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۶ افزایش یابد.

بر اساس گزارش دفتر مسئولیت بودجه بریتانیا (OBR)، خانوارهای بریتانیایی در حال حاضر بیشترین کاهش سالانه استانداردهای زندگی را از زمان شروع جمع‌آوری داده‌ها در این کشور در دهه ۱۹۵۰ تجربه می‌کنند.

این گزارش نشان می دهد که درآمد سرانه واقعی خانوارها در حال حاضر ۳.۵ درصد کمتر از سطح قبل از اپیدمی کرونا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا