اقتصاد جهان

بحران مسکن در اروپا: هزینه های زندگی به شدت افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، شبکه خبری یورونیوز در گزارشی درباره بحران هزینه مسکن در اتحادیه اروپا نوشت: در ۲۰ سال گذشته نسبت هزینه هایی که خانوارها برای مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها صرف کرده اند. به طور قابل توجهی افزایش یافته است.”

بر اساس گزارش نظرسنجی پارلمان اروپا موسوم به «یوروبارومتر پاییز ۲۰۲۲»، افزایش هزینه های زندگی دغدغه اصلی بیش از ۹۰ درصد اروپایی ها است. داده های رسمی دلیل این نگرانی رو به رشد را توضیح می دهد.

مخارج مصرفی خانوارها نشان می دهد که مخارج خانوارهای مقیم منحصراً برای تأمین نیازهای روزانه آنها مانند غذا، مسکن (اجاره)، پوشاک، انرژی، بهداشت و حمل و نقل استفاده می شود.

بر اساس داده های یورواستات، مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها بیشترین سهم مصرف خانوار در اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۲۲ با ۲۴.۱ درصد به خود اختصاص داده اند. پس از آن مواد غذایی و نوشیدنی های غیر الکلی با ۱۳.۶ درصد و هزینه حمل و نقل با ۱۲.۵ درصد قرار گرفتند.

هنگام مقایسه این سهام از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲، بیشترین تغییر در ساخت و ساز مسکونی بود که از ۲۱.۱٪ به ۲۴.۱٪ افزایش یافت.

این رقم نشان‌دهنده افزایش ۳ درصدی در طول دو دهه است. تا سال ۲۰۲۲ این مبلغ به ۲۴۱ یورو افزایش خواهد یافت.

این افزایش بار مالی فزاینده بر خانوارهای اروپایی ناشی از هزینه های ضروری را نشان می دهد که احتمالاً به دلیل افزایش قیمت املاک و هزینه های انرژی در دو دهه گذشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا