ترندهای روز

بخشش بدون چشم‌داشت مرد محکوم به قصاص

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

این محکوم به قصاص است که مردی با سابقه است مرداد وی در سال ۱۳۹۹ در یکی از محله های جنوب پایتخت با دو نفر موتورسیکلت سوار درگیر شد و پس از کشتن یکی از آنها متواری شد.

در این دستور تحقیقات آغاز و مشخص شد متهم در حال رانندگی یک دستگاه خودرو است پراید بود در مسیر رانندگی با دو موتورسوار درگیر شد و یکی از موتورسواران را زیر گرفت که منجر به مرگ وی شد.

پس از فرار این مرد، یکی از افراد حاضر در صحنه که شاهد ماجرا بود، شماره پلاک خودروی وی را گرفت. در این دستور در تحقیقات پلیسی مشخص شد مظنون فراری فردی با سابقه و معتاد است.

در نهایت متهم دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده اعتراف کرد که عمداً مرتکب عمل مرگبار شده است. در ادامه رسیدگی به پرونده، حکم قصاص صادر و توسط قضات دیوان عالی کشور تایید شد. پس از آن پرونده برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران بازگشت.

متهم سال گذشته پای چوبه دار رفت اما اولیای دم مقتول به طور موقت از اجرای حکم طفره رفتند. در ادامه ۶ جلسه صلح و سازش به مدیریت شیما جعفر محمدی دادیار شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران برگزار شد که بی نتیجه ماند و قرار شد این مرد میانسال برای دومین بار پای چوبه دار برود. زمان تا اجرای حکم او در این بین دو روز پیش خانواده مقتول با اشاره به اجرای احکام دادگاه کیفری در نهایت از اجرای حکم قصاص متهم چشم پوشی کردند. خانواده مقتول علت بخشش خود را به خاطر امام حسین (ع) و ایام محرم اعلام کردند و بدون هیچ چشمداشتی قاتل را بخشیدند که در آینده نزدیک برای جنبه عمومی قتل محاکمه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا