ترندهای روز

بخشش قاتل فرزند به شرط مهیا کردن سفر کربلا برای ۱۴ نفر

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

وسط خرداد در سال ۱۳۹۶ گزارش قتلی به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در یکی از استان های مرکزی کشور گزارش شد. مقتول زن ۲۸ ساله ای بود که تازه ازدواج کرده بود که جسد بی جانش در یکی از خیابان ها توسط رهگذری پیدا شد. با شناسایی خانواده این تازه عروس، مورد تحقیق قرار گرفتند و گفتند: صبح روز حادثه برای انجام کارهای بانکی از منزل خارج شده بود که در بین راه توسط فردی ناشناس کشته شد.

در ادامه تحقیقات برای شناسایی قاتل زن جوان به نام پراستو آغاز شد اما هیچکس لحظه درگیری مقتول و ضارب را ندیده بود. حتی در بررسی هایی که انجام شد هیچ دوربین مداربسته ای در اطراف نبود. بنابراین کار ماموران پلیس سخت شده بود. اما ماموران چند مظنون این پرونده را شناسایی و دستگیر کردند. اما هیچ مدرکی برای هیچ یک از مظنونان پیدا نشد و افراد دستگیر شده یکی پس از دیگری آزاد شدند.

در میان مظنونان، پسر جوانی به نام عباس نیز وجود دارد که مشخص شد او دوست پسر سابق مقتول بوده است، اما به گفته خانواده پرستو، بین آنها اختلافاتی پیش آمده است. چون خواستگار سابق مردی خشن بود که به گفته خانواده مقتول بدرفتاری داشت و به همین دلیل دخترشان به او پاسخ منفی داده بود. همین سرنخ برای تقویت فرضیه قتل توسط عباس که خواستگاری شکست خورده بود کافی بود. با ادامه تحقیقات، با شنیدن اینکه عباس پس از قتل، وسایل خود را بسته و متواری شده، شک مأموران به قطعیت نزدیک شد. در این شرایط شناسایی مخفیگاه عباس در دستور کار ماموران قرار گرفت و ماموران هر چه جلوتر رفتند متوجه شدند که او سعی کرده ردی از خود به جای نگذارد.

در ادامه تحقیقات برای شناسایی دوست پسر سابق تازه عروس، وی خود را تسلیم کرد و به قتل اعتراف کرد و گفت: من یک قاتل هستم. من عذاب وجدان دارم حلالم کن».

این جوان گفت: من عاشق پرستو بودم. اون دختر همسایه من بود و من همیشه آرزو داشتم با پراستو زندگی کنم و نزدیک بود به آرزوم برسم چون قرار بود نامزد کنیم ولی اون دیگه منو نمیخواست. گفت اعصابم خورده البته راست میگه. هر وقت عصبانی می شدم نمی توانستم خودم را کنترل کنم و او را کتک می زدم. بعد از اینکه آرام شدم خیلی پشیمان شدم و برای عذرخواهی نزد او رفتم. رفتار من باعث شد پرستو رابطه اش را با من قطع کند. بعد از مدتی متوجه شدم که با خواستگار دیگری ازدواج کرده است. تصمیم گرفتم با پرستو صحبت کنم، پس به سمت او رفتم.

این متهم درباره روز حادثه نیز گفت: سر راهش ایستادم و گفتم چرا با من این کار را کردی. اما او با لحنی تند پاسخ داد و من که به شدت عصبانی بودم نتوانستم عصبانیت خود را کنترل کنم و با چاقو به او ضربه زدم. بعد از قتل، وسایلم را جمع کردم و خودم را به نقطه صفر مرزی رساندم تا به صورت قاچاق از کشور خارج شوم. همه چیز برای رفتنم آماده بود، اما پشیمان شدم و تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم، چون عذاب وجدان دارم و اگر می توانستم به گذشته برگردم، هرگز مرتکب چنین اشتباه بزرگی نمی شدم.

پس از محاکمه در دادگاه، این مرد به قصاص محکوم شد و پس از قطعی شدن حکم، شمارش معکوس برای قصاص آغاز شد. در حالی که همه چیز برای انتقام قاتل آماده بود، والدین تصمیم بزرگی گرفتند. قاتل دخترشون رو ببخش آن ها در آستانه اربعین خواب عجیبی درباره دخترشان دیدند و تصمیم گرفتند به قاتل دخترشان جان بدهند. مادر مقتول درباره خواب عجیبش گفت: خواب دیدم دخترم در وسط حرم است. خندید و گفت که برای دیدار آمده ام. وقتی از خواب بیدار شدم، حال عجیبی داشتم، احساس کردم این نشانه ای است که قاتل او را ببخشم و جانش را نگیریم.

مادر مقتول ادامه داد: با همسرم صحبت کردم و تصمیم گرفتیم قاتل دخترمان را ببخشیم. به همین دلیل هر دوی ما آمدیم تا قبل از اینکه قاتل دخترمان پای چوبه دار برود حکم امضای رضایت نامه را اجرا کنیم اما برای این بخشش هم شرط داریم.

این زن ادامه داد: شرط ما این است که قاتل به نیت ۱۴ فرد بیگناه، ۱۴ پیر و پیرزن که قصد سفر به کربلا را دارند و به دلیل وضعیت مالی و اقتصادی قادر به رفتن نیستند، در آخرین لحظه این آرزوی بزرگ را بیابند. سال .

این خبر به گوش قاتل رسید و او پس از شنیدن خبر نجات جانش و شانس زندگی دوباره به شدت خوشحال شد و اکنون جستجوی خود را برای یافتن ۱۴ زوج میانسالی که آرزویشان سفر به کربلا است آغاز کرده است. آنها را در سفر کربلا راهنمایی کنید. آهسته باش و از مرگ نجات پیدا کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا