ترندهای روز

بخشش قاتل پس از ۲۳ سال در کرمانشاه

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

شهرام کرمی در جلسه ای که با حضور خانواده مقتول برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: یک فقره قتل در سال ۱۳۸۰ در یکی از روستاهای شهرستان دورود فرامان کرمانشاه، که سه نفر از یک خانواده توسط ۴ نفر کشته شدند برخی از اهالی همان روستا به دلیل اختلاف بر سر زمین کشاورزی تشکیل شده بودند.

وی افزود: از چهار قاتل این پرونده، ۲ نفر در سال های گذشته به قصاص محکوم شدند و یک نفر در زندان فوت کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: حکم قصاص نفر چهارم در آستانه اعدام بود اما چون زوزه هایی از احتمال سازش وجود داشت در نهایت با پیگیری های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی این دستگاه بزرگان استان و محل پس از ۲۳ سال رضایت خانواده مقتول دستگیر و قاتل بخشیده شد.

کرمی با اشاره به سیاست های دادگستری این استان که مبتنی بر صلح و سازش است، خاطرنشان کرد: اولیای دم پس از گذشت ۲۳ سال از کشته شدن سه تن از اعضای خانواده خود در آستانه ۲۰۱۷ اقدامی سخاوتمندانه انجام دادند. ماه محرم و به افتخار سید و سالار. شهدا از قصاص گذشته و قاتل را بخشیدند.

وی ضمن قدردانی از اقدام کریمانه خانواده مقتول خطاب به آنان گفت: این اقدام انسان دوستانه از باقیات صالحات در اوج اقتدار خواهد بود و بی شک عزت شما در دنیا و آخرت افزایش خواهد یافت.

کرمی با تاکید بر گسترش فرهنگ گذشت در بین مردم و پرهیز از کینه و دشمنی تصریح کرد: انتقام درست است اما اگر گذشت انجام شود بهتر است و این کار ارزشمند انسان را به زندگی باز می گرداند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: گذشت برای غلبه بر خشم نیاز به عزم، تلاش و پشتکار دارد و فردی که بتواند چنین صفت بزرگی را در خود پرورش دهد، بی شک از جایگاه معنوی بالایی برخوردار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا