ترندهای روز

بخشش قاتل یک دقیقه و نیم پس از اجرای حکم قصاص

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

به قصاص پیش از موعد محکوم شد خرداد سال گذشته پای چوبه دار رفت و والدین مقتول چهارپایه را از زیر پای او بیرون کشیدند اما پس از گذشت یک دقیقه و نیم دیگر جان قاتل پدر را نگرفتند. به این ترتیب، در حالی که قصاص انجام می شد، مردی که در هوا تاب می خورد و هنوز زنده بود، پایین آورده شد. به این ترتیب عمل احیای مرد نیمه عمری که دو مهره گردنش شکسته بود انجام شد و به بیمارستان منتقل شد و پس از انجام اقدامات درمانی مختلف در بیمارستان، پس از دو ماه با خانواده اش ملاقات کرد. این در حالی بود که خانواده مقتول به خانواده قاتل اعلام کردند برای رضایت قطعی باید دیه بدهند.

این زندانی ۳۸ ساله است اردیبهشت او در سال ۱۳۹۶ مرتکب قتل شد، این مرد در زمان قتل یک پسر ۴ ساله داشت که پس از زندانی شدن همسرش، درخواست طلاق داد و از او جدا شد. این مرد که عسگر نام دارد در زمان حادثه در یکی از شهرستان های استان خراسان رضوی نمایندگی بیمه داشت. چند روز قبل از قتل، مقتول که مردی میانسال بود، برای بیمه کردن خودروی خود به عسگر رفت، اما مرد بیمه به او گفت: باید ماشینت را برای بررسی کارشناسی ببری و بعد برای بیمه برگردی.

در این بین مرد میانسال با خودروی خود تصادف کرد و با عصبانیت نزد نماینده بیمه بازگشت و کل خسارت را مطالبه کرد زیرا معتقد بود در اولین مراجعه باید خودروی خود را بیمه می کرد.

سرانجام، هر دو طرف توافق کردند که به سراغ مردی بروند که هر دو او را می‌شناختند. هدف آنها این بود که از او به عنوان یک میانجی برای حل مشکل کمک بگیرند. اما ماجرا ختم به خیر نشد و وقتی دو طرف سوار ماشین عسگر بودند، دوباره با هم درگیر شدند. مقتول از روی داشبورد خودروی قاتل چاقو برداشت و عسگر قصد داشت چاقو را بگیرد اما در این بین چاقو به گردن مقتول اصابت کرد و او را مجروح کرد. عسگر که قصد آسیب رساندن به مقتول را نداشت در محل نماند و پس از تماس با اورژانس متواری شد. سپس رهگذران مجروح را به بیمارستان رساندند اما او از این جراحت جان سالم به در نبرد. این در حالی بود که عسگر که به عنوان قاتل تحت تعقیب بود، دو سال پس از فرار در مشهد دستگیر و محاکمه شد. قضات دادگاه دستور قصاص دادند. پدر و مادرم که مادر مقتول و دو دختر و دو پسرش بودند رضایت ندادند و در نهایت خرداد سال گذشته تصمیم گرفتند حکم را اجرا کنند. اما بعد از یک دقیقه و نیم از اجرای حکم منصرف شدند. سپس مطالبه پرداخت و متهم مبلغ مورد نظر را پرداخت کرد.

عسگر سرانجام پس از سال ها پسرش را که اکنون نوجوان است در حرم امام رضا دید. حالا عسگر می خواهد سعی کند یکی از هم سلولی هایش را که برای خلاصی از چوبه دار نیاز به باج دارد، نجات دهد و پس از آن، قصد دارد سه هم سلولی دیگرش را که در درگیری کشته شده اند، به زندگی بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا