اخبار اقتصاد ایران

بخشنامه جدید وزارت کار در موردِ «کارگزاران مخابرات روستایی»

نماینده کارگزاران مخابرات روستایی کشور گفت: در حال حاضر توپ در زمین مخابرات است و این شرکت می تواند مشخص کند اتفاقات آینده به کدام سمت می رود.

ایران تحلیل به نقل از ایلنا، جمال ملا (نماینده جامعه کارگزاران مخابرات روستایی کشور) گفت: با ابلاغ بخشنامه جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره ۲۲۳۸۱۹ مورخ ۲۴.۱۰. ۱۴۰۲ به مدیران کل استان ها در خصوص تاریخ الحاق به پایه سنوات و طرح طبقه بندی کارگزاران مخابرات روستایی از زمان خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران (۸۸.۸.۱۸)، روند کارگزاران وارد مرحله جدیدی شده است، هرچند. این وزارتخانه قبلاً سه نسخه جداگانه نامه به شماره ۱۶۴۱۳۶ مورخ ۹.۲.۱۴۰۰ و نامه شماره ۲۴۵۲۴۹ مورخ ۱۲.۱۴۰۰ و نامه شماره ۶۷۶۳۶ مورخ ۱۵.۳.۱۴۰۱ به موجب تصمیم شماره ۹۲۷ به ۹۲۹ مورخ ۱۳۹.۱ هیئت عمومی ارسال کرده است. دیوان عدالت اداری که رابطه کاری کارگزاران با شرکت مخابرات از وقت خصوصی مخابرات (۸۸.۸.۱۸) اطلاع داشته و ارسال کرده است.

به گفته وی، بر اساس این اسناد، شرکت مخابرات باید براساس تصمیم، پایه سنی و طرح طبقه بندی نمایندگان را از تاریخ فوق الذکر محاسبه و اعمال کند و همچنین فهرست سوابق کاری منطبق بر آن را اصلاح کند. و به وزارت کار بفرستد اما وزارت کار رسماً پاسخی در مورد نامه ها دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل عدم پاسخگویی از سوی مخابرات، این بار وزارت کار طی بخشنامه ای درج پایه سنی و طرح طبقه بندی دلالان را به استان ها ابلاغ کرده و بر اساس این اقدام، چانه زنی شده است. قدرت دلالان در مراجع حل اختلاف افزایش یافته و دست هیئت ها نیز افزایش یافته است. برای صدور آرای بیشتر باز گذاشته شده است و از آنجایی که این بخشنامه در راستای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری صادر شده است، اعتراض شرکت مخابرات به آرای احتمالی به نفع کارگزاران صادر شده توسط مراجع حل و فصل اختلاف در دیوان عدالت اداری به نوعی ناکارآمد بود. فقط زمان می برد.

این فعال صنفی افزود: مادامی که شرکت مخابرات ایران همزمان با صدور رای ۹۲۷ الی ۹۲۹ مورخ ۱۲.۴.۱۳۹۷ هیئت عمومی عمل کرد، موارد زیر از جمله ثبت شکایات دلالان در حل اختلاف می باشد. مقامات صورت نگرفت که منجر به برداشت مبالغ هنگفتی از حساب شرکت مخابرات و مسدود نشدن حساب های مخابراتی و عدم ارسال سه نامه وزارت کار در زمان های جداگانه به شرکت مخابرات شد. تا سند دیگری به نفع دلالان و علیه شرکت مخابرات تنظیم شود. اگر مخابرات به نامه‌های وزارت کار توجه می‌کرد و فهرست دلالان از زمان خصوصی‌سازی و تاریخ تاسیس را طبق درخواست وزارت کار از همان زمان درج می‌کرد، وزارت کار مجبور نبود. صدور بخشنامه جدیدی علیه شرکت مخابرات برای محکومیت این شرکت در مراجع قضایی. تشخیص آن آسان است.

ملا تاکید کرد: اکنون اگر مخابرات از اتفاقات گذشته عبرت گرفته و این بخشنامه را به طور کامل اجرا کند و مبنای سنی و طرح طبقه بندی عوامل مخابرات روستایی را بر اساس آن یعنی از زمان خصوصی مخابرات محاسبه و اعمال کند، قطعاً از وقوع حوادث گذشته و دلالان دیگر نیازی به ثبت شکایت از شرکت مخابرات نخواهند داشت و صلح برمی گردد.

وی تصریح کرد: انطباق شرکت مخابرات با این بخشنامه و رای دیوان عدالت اداری از ایجاد تنش و اختلافات حقوقی بین کارگزاران و مخابرات و در نتیجه تحمیل هزینه های اضافی به شرکت مخابرات جلوگیری می کند. طرفین و وقت خود را بگیرند» و افزود: در غیر این صورت شرکت مخابرات با ثبت و وقوع شکایات متعدد دلالان مواجه خواهد شد و باید منتظر برداشت های کلان ریالی از حساب های خود باشد و ماجرای مسدود شدن حساب ها دوباره تکرار خواهد شد. همچنین این امر منجر به گرفتن وقت معاونت حقوقی و وکلای مخابرات برای دفاع می شود که با موج وسیعی از پرونده ها مواجه خواهند شد و از طرفی وقت و وقت کارگزاران صرف رسیدگی و پیگیری می شود. این موارد باعث عدم تمرکز آنها بر روی وظایف محوله می شود. و این قطعا باعث افت شدید راندمان کار می شود و در این بین شرکت مخابرات با حجم زیادی معوقه مواجه خواهد شد.

نماینده جامعه کارگزاران مخابرات روستایی کشور تصریح کرد: پس می توان نتیجه گرفت که بهتر است مخابرات سیاست انعطاف و تعامل اتخاذ کند و یک بار برای همیشه آب بر روی این آتش بریزد تا دلالان از فشار رها شوند. ، نگرانی و استرس در انجام وظایف خود دارند. اقدام کنید و وقت و انرژی خود را صرف امور دیگری مانند روند شکایت و مراجعه به مراجع حل اختلاف و دادگاه نکنید.

وی در پایان تاکید کرد: با قاطعیت می توان گفت که ظهور این نوع دعوا برای شرکت بزرگی مانند مخابرات ایران از نظر افکار عمومی اتفاق خوبی نیست و نخواهد بود. در حال حاضر توپ در زمین مخابرات است و این شرکت می تواند مشخص کند که رویدادهای پیش رو به کدام سمت می رود، مسیر قانونی و تعامل را در پیش می گیرد یا مسیر تنش، دعوا و اعتراض.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا