اخبار اقتصاد ایران

بخشنامه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی سال ۱۴۰۳ و اعلام نرخ جدید وکالت

تعرفه جدید کپی رایت دفاتر اسناد رسمی کشور برای اجرا در روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ به اطلاع عموم مردم رسید.

افق میهن بخشنامه افزایش نرخ حق الامتیاز دفاتر اسناد رسمی ابلاغ شد.

در صورتی که اسناد موضوع بند ۴ پس از گذشت ۶ ماه از تاریخ تنظیم منجر به حذف شود، حق چاپ معادل ۵۰ درصد محاسبه شود.

ضرایب مربوط به حق التحریر قراردادهای خصوصی موضوع ماده ۲ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول با توجه به تغییر منبع محاسبه به نحوی تعیین خواهد شد که نتیجه محاسبه معادل باشد. حق چاپ مندرج در تمام ردیف های بند ۴ این تعرفه.

در این مورد؛ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هماهنگی کانون سردفتران و دفتریاران آن را در سامانه ثبت الکترونیک اسناد تعیین و اجرا می کند.

الف) اسناد مالی (موضوع ماده ۱۲۳ اصلاحی قانون ثبت) ۱: اسناد رهنی با حق استرداد، تعهد و سایر اسناد مالی.

دو: اسناد اجاره

دو: اسناد اجاره

سه: اسناد اموال منقول

سه: اسناد اموال منقول

چهار: کلیه اسناد معاملات ملکی و پیش فروش ساختمان (بر اساس ارزش معاملاتی)

چهار: کلیه اسناد معاملات ملکی و پیش فروش ساختمان (بر اساس ارزش معاملاتی)

ب- اسناد غیرمالی (موضوع ماده 124 اصلاحی قانون ثبت)

ب- اسناد غیرمالی (موضوع ماده ۱۲۴ اصلاحی قانون ثبت)

ج- سایر خدمات ثبتی

ج- سایر خدمات ثبتی

د- هزینه خدمات الکترونیکی امور ثبتی

د- هزینه خدمات الکترونیکی امور ثبتی

نکات:

۱- پرداخت حق چاپ، بهای اوراق، قبوض اقساطی و هزینه پست به عهده طرفین می باشد، مگر اینکه توافق دیگری در این خصوص صورت گرفته باشد و یا پرداخت تمام آن به عهده یکی از طرفین باشد.

۲- اگر بیش از دو نفر مقید به سند باشند. به ازای هر نفر اضافه مبلغ ۲۰۰۰۰۰ ریال به کپی رایت سند اضافه می شود.

۳- حق التحریر وکالتنامه فروش وسایل نقلیه طبق حق چاپ سند انتقال مالکیت می باشد.

۴- اسناد افراد مستضعف بدون دریافت حق الامتیاز با تایید کانون سردفتران و دفتریاران تنظیم و ثبت می شود. نحوه تقسیم مدارک و نحوه نظارت بر اجرای آن طبق دستورالعمل پیشنهادی هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز می باشد. به تایید رئیس سازمان ثبت خواهد رسید

۵- هزینه صدور اجرائیه ثابت بوده و دریافت هرگونه وجه بابت ابطال، تعداد متعهدین و مدارک اضافی ممنوع می باشد.

۶- به منظور ایجاد تعادل بین فعالیت ها و حق الامتیازهای دریافتی دفاتر اسناد رسمی، سقف سالانه حق الامتیاز دریافتی هر دفتر معادل دو برابر متوسط ​​درآمد دفاتر حوزه ثبتی مربوط در سال قبل خواهد بود.

۷- دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و از طریق سامانه پرداخت الکترونیک (واقع در دفتر) دریافت می کنند.

۸- تعرفه اسناد یا خدمات ثبتی که در آینده ارائه می شود با پیشنهاد اداره کل استاد و امور ثبتی و تایید رئیس سازمان ثبت تعیین و ابلاغ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا