بانک و بیمه

بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث در طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت

به گزارش ایران تحلیل، سید کاظم عزیزی توضیح داد: در اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه مسئولیت مدنی در خصوص عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای فاقد بیمه مسئولیت مدنی، تاکنون این طرح در ناوگان سوخت گازوئیل اجرا شده است. تاکسی و ون در مرکز شهر و بیرون.

وی افزود: با اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه مسئولیت مدنی، ۷۶ هزار خودروی دیزلی، ۲۸ هزار تاکسی و ۳۰۸ هزار وانت فاقد بیمه شدند و در واقع حدود ۱۰ درصد ناوگان در هر خودرو فاقد بیمه نامه شخص ثالث بودند. .

مجری ماده ۴۸ قانون بیمه مسئولیت مدنی تصریح کرد: مالکان این گروه از خودروها در مرحله اول اطلاعات و هشدارهای لازم را در خصوص عدم تخصیص سهمیه سوخت در صورت عدم تمدید بیمه دریافت کردند. خط مشی. و سپس مشمول ماده ۴۸ قانون بیمه مسئولیت مدنی شدند، گفت: مالکان این ناوگان که بسیاری از آنها سال ها بدون بیمه بوده و البته قربانی جرایم مهمی نیز شده اند.

عزیزی تصریح کرد: با هدف جذب و تشویق این گروه هدف و تسهیل امکان اخذ بیمه مسئولیت، پیگیری های خود را از بیمه مرکزی و صندوق خسارات بدنی پیگیری کرده و پیشنهاد کرده ایم که در صورت مشمول بخشودگی جرایم این گروه قرار گیرند. برای بیمه مسئولیت اقدام کنید و فقط حق بیمه سالانه توافق شده به مناسبت عید قربان و عید غدیر خم را به مدت ۲۰ روز از ۲۸ روز پرداخت کنید. خرداد مالکان این دسته از ناوگان های فاقد بیمه تا ۲۵ تیرماه سال جاری از ۱۰۰ درصد جریمه معاف خواهند شد.

معاون حمل و نقل و مدیریت سوخت به کلیه دارندگان خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث و متاثر از عدم حفظ سهمیه سوخت طی ماه های اخیر توصیه کرد با توجه به فرصت پیش رو نسبت به اخذ بیمه نامه اقدام کنند. مشروط به احیای مجدد سهمیه سوخت، بخشش جرائم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا