اخبار اقتصاد ایران

بخشودگی جرایم مالیاتی به مناسبت دهه فجر+ جزئیات

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به مناسبت دهه مبارک فجر و در راستای تکریم مودیان، شرایط و میزان بخشودگی جرایم مالیاتی و جرایم و جرایم عدم انجام وظیفه را به مدیران کل تفویض کرد. امور مالیاتی در بخشنامه

ایران تحلیل، سید محمد هادی سبانیان شرایط و میزان اختیارات بخشودگی جرایم و اتهامات و جرایم عدم انجام وظایف اشخاص حقیقی و حقوقی را به مدیران کل امور مالیاتی کل کشور تفویض کرد. .

در بخشنامه رئیس سازمان امور مالیاتی آمده است: به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و تکریم مودیان محترم، بخشودگی جرایم قابل گذشت از بابت مالیات و عوارض و … جرائم عدم انجام تکالیف حسب مورد با رعایت مفاد ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم در موارد زیر به مدیران تفویض می گردد.

۱. اختیار بخشودگی جرایم و عوارض مالیاتی قابل بخشودگی هر سال/دوره برای مؤدیانی که بدهی سال یا دوره مربوط را تا پایان پرداخت نکرده اند. بهمن در ماه سال جاری در مورد اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بخشودگی جرایم موضوع این بند صرف نظر از زمان. پرداخت مالیات و عوارض همه ساله است و پرداخت بدهی قبل از ابلاغ این تفویض اختیار مانع از بخشودگی جرایم قابل گذشت نخواهد بود.

۲. معافیت از جرائم مالیاتی و عوارض ارزش افزوده تعیین شده در اجرای جزء (۱) بند (ب) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در صورت عدم اعتراض مؤدی به تشکیل پرونده در. هیأت حل اختلاف مالیاتی یا ایراد مطرح شده در هیأت حل اختلاف را پس می گیرد. مالیات موارد مذکور و در صورت پرداخت یا ترتیبات پرداخت مالیات و عوارض تعیین شده حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ این نامه تا سقف صد (۱۰۰) درصد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا