اخبار اقتصاد ایران

بخشی از وام ازدواج غیرنقدی شود

همتی تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع بانک ها باید برنامه ای از سوی معاونت بیمه و بانک های وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای هماهنگی بانک ها با هماهنگی بانک مرکزی در این زمینه ارائه شود که در صورت امکان بخشی از وام ازدواج به صورت غیرنقدی ارائه شود. خرید اقساطی لوازم خانگی مورد نیاز زوج های جوان به متقاضیان پرداخت شود.

افق میهن، عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته در نشست با اعضای شورای هماهنگی مدیران بانک های دولتی در خصوص تسهیلات بدهی و نرخ سود گفت: با هماهنگی بانک مرکزی کار خواهیم کرد. در اسرع وقت مشکلات موجود در این ارتباط برطرف می شود و این اراده به طور جدی در ستاد اقتصادی دولت وجود دارد.

همتی با بیان اینکه مسئولیت عملکرد بانک ها را از هیات مدیره می طلبم، گفت: انتظار من این است که مسیر آینده بانک ها روشن باشد و هیچ توجیهی در این زمینه پذیرفته نشود و مثلا هیات مدیره نتواند بگوید. که مرا تحت فشار قرار دادند که چنین و چنان کنم. به شخص یا شرکتی وام بدهید.

وزیر اقتصاد افزود: زمان پرداخت تسهیلات وظیفه قانون است; این داستان فرق می کند اما در موارد دیگر باید محکم بایستید و خودتان تصمیم بگیرید و من شما را مسئول می دانم.

همتی تصریح کرد: در مورد زیرمجموعه های بانکی نیز باید به همین ترتیب عمل کنید. یعنی اینطور نیست که مثلاً من در انتصاب مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت های شما دخالت کنم و بعد از شما بخواهم که پاسخگو باشید.

وزیر اقتصاد دولت چهاردهم در ادامه با تاکید بر لزوم جدی گرفتن موضوع واگذاری و تولید دارایی های مازاد بانک ها گفت: من در مجلس گفتم و الان هم می گویم دارایی های مازاد را واگذار کنید و با درآمد، به سمت “ساختمان سازمانی” بروید و به تولید بپرید. کمک کند

همتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته با اعضای دولت در دیدار با آنان و بیان اینکه این تنها راه رسیدن به رشد غیرتورمی در کشور است، گفت: شما دولتی و نیمه دولتی هستید. -بانک های دولتی با توجه به محدودیت بودجه عمرانی دولت به طور جدی با منابع حاصل از واگذاری به سمت پروژه های ارزش افزوده می روند.

وی تصریح کرد: مراقب باشید، نمی گویم برویم در املاک تجاری یا امثال آن سرمایه گذاری کنیم و به تورم مسکن و املاک دامن بزنیم، بلکه با هدف واگذاری، بنگاه تولیدی و مولد ایجاد کنیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به هدف برنامه هفتم توسعه برای دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی، واگذاری دارایی های مازاد بانک ها و ایجاد بنگاه های مولد و زودبازده را از جمله راهکارهای تحقق این هدف برشمرد.

همتی با اشاره به تاکید مجلس بر تسهیل در پرداخت وام ازدواج، پیشنهادی از معاونت بیمه و بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای هماهنگی بانک ها با هماهنگی بانک مرکزی در سال ۱۳۹۶ درخواست کرد. این موضوع به دلیل محدودیت منابع بانک ها است. در صورت امکان بخشی از وام ازدواج به صورت غیرنقدی و به صورت خرید اقساطی لوازم خانگی مورد نیاز زوج های جوان به متقاضیان پرداخت می شود.

وی در عین حال به مدیران بانک ها تاکید کرد که وام ازدواج را در اولویت قرار دهند تا چنین طرحی به نتیجه برسد زیرا خواسته بسیاری از مردم است.

وزیر اقتصاد یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه شبکه بانکی قرار گیرد پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ عنوان کرد و از بانک ها خواست برای تسریع در پرداخت این تسهیلات تفاهم نامه منعقد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا