بانک و بیمه

بخش عمده مطالبات ابربدهکاران بیمه مطالبات سر رسید نشده است

به گزارش افق میهن، پرویز خوش کلام خسروشاهی در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل بیمه ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به ماهیت همکاری بیمه مرکزی با شرکت های بیمه برای حمایت از آنها گفت: حمایت و همکاری بیمه مرکزی در همکاری با شرکت های بیمه یک امر است. کمک های مشاوره ای، به عنوان مثال برای مشاوره به شرکت ها در زمینه برنامه ریزی تا بتوانند در حوزه دارایی موفق تر باشند، مراقبت بهتری از متقاضیان و مردم داشته باشند و سود بیشتری کسب کنند.

وی درباره نحوه برخورد بیمه مرکزی با مفاسد و متخلفان بیمه ای گفت: بیمه مرکزی در خصوص تخلفات بیمه ای مشکلات پیش آمده را بررسی و بر اساس مقررات موجود اقدامات لازم را انجام می دهد. به عنوان مثال اگر در منطقه ای تخلفی صورت گیرد و نیاز به رد صلاحیت باشد، بدون شک رد صلاحیت می کنیم. اما در برخی موارد برخی تخلفات موجب رد صلاحیت نخواهد شد. در بیمه مرکزی و در کمیته های تخصصی ارزیابی هایی انجام می شود که بر اساس آن فردی در صنعت بیمه از مدیران گرفته تا سایر ادارات تخلف می کند و می تواند آن را ثابت کند. به رتبه شما نمره منفی داده می شود و اگر فردی از تخلفات خود رازهایی داشته باشد و این تخلفات ادامه یابد، بی شک بیمه مرکزی اجازه تصدی پست های کلیدی را به متخلفان نخواهد داد.

چرا اسامی فوق بدهکاران فاش نمی شود؟

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که چرا اسامی بدهکاران بیمه اعلام نشد، پاسخ داد: موضوع معرفی بدهکاران بیمه ای باید به دقت بررسی شود. کسانی هستند که قرارداد بستند و حق بیمه خود را به طور کامل پرداخت نکردند. از نظر کارشناس، ارائه بیمه فوق بدهکار کاربردی نیست; از آنجایی که در برخی موارد بیمه گذاران بر اساس قراردادهایی که منعقد می کنند، حق بیمه خود را به صورت اقساطی به شرکت بیمه پرداخت می کنند، بیمه مرکزی باید نظارت را به گونه ای انجام دهد که حجم بدهی بدهکاران افزایش نیابد و نظارت مرکزی بر نظارت ها نظارت کند. بیمه باید به گونه ای طراحی شود که سهم مطالبات از دارایی شرکت های بیمه کاهش یابد.

خسروشاهی افزود: به عبارت دیگر وظیفه و کار حرفه ای بیمه مرکزی رسیدگی مستقیم به موضوع بدهکاران بیمه یا وصول مطالبات نیست، بلکه تنظیم آن به گونه ای است که روند افزایشی مطالبات را کاهش داده و کاهش دهد. سهم آنها از دارایی تا حد امکان پایین است.

وی در پایان با اشاره به مطالبات شرکت های بیمه گفت: امروزه بیشتر مطالبات شرکت های بیمه بابت بیمه اقساطی است به عنوان مثال اگر بیمه سلامت داشته باشید آن را به صورت ماهانه و به صورت اقساطی پرداخت می کنید. بنابراین بخش بزرگی از خواسته ها برآورده نشد. اما بخش دیگری از مطالبات رسیده است که بیمه ها باید پیگیری کنند و وظیفه بیمه مرکزی در این حوزه نظارت است که میزان این بدهی ها از حد معینی فراتر نرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا