اقتصاد جهان

بدهی خارجی روسیه به پایین ترین رقم خود از سال 2006 رسید

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد که میزان بدهی دولت و شرکت های خصوصی این کشور به موسسات مالی خارجی کاهش یافته و برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ به زیر ۳۰۰ میلیارد دلار رسیده است. .

بر اساس بیانیه بانک مرکزی روسیه، بدهی خارجی در اول اکتبر به ۲۹۳.۴ میلیارد دلار رسید که ۲۴.۵ میلیارد دلار یا ۷.۷ درصد از ابتدای سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است.

بدهی خارجی بخشی از بدهی ملی یک کشور است که توسط دولت و شرکت های خصوصی از وام دهندگان خارجی مانند بانک ها، صندوق بین المللی پول، شرکت های خارجی و سایر طلبکاران وام گرفته می شود.

در بیانیه این بانک آمده است: این تحولات تحت تأثیر اهرم‌زدایی سایر بخش‌ها… در چارچوب روابط سرمایه‌گذاری مستقیم صورت گرفت.

داده های بانک مرکزی روسیه نشان می دهد که بدهی خارجی این کشور ۸.۵ میلیارد دلار یا تقریباً ۳ درصد در سه ماهه سوم سال جاری کاهش یافته است که عمدتاً به دلیل کاهش بدهی بخش واقعی است.

علاوه بر این، بخش دولتی بدهی خارجی خود را ۱.۳ میلیارد دلار یا ۴.۲ درصد کاهش داد. بدهی این بخش به کمتر از ۳۱ میلیارد دلار رسید که کمترین میزان از پایان سال ۲۰۱۵ است.

بر اساس این گزارش، بدهی خارجی روسیه در سال ۲۰۱۴ به بالاترین حد خود یعنی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار رسید و از آن زمان تاکنون به طور پیوسته کاهش یافته است.

انتهای پیام/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا