اقتصاد جهان

بدهی دولت آمریکا از مرز 35 تریلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، داده های وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که بدهی ملی این کشور در تاریخ ۲۶ جولای برای اولین بار در تاریخ آمریکا به رکورد ۳۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

بدهی ملی آمریکا از دو بخش تشکیل شده است. بخش داخلی و بخش دولتی که حجم آن در جولای ۲۰۲۴ به ترتیب به ۷.۲ تریلیون دلار و ۲۷.۸ تریلیون دلار رسید.

بخش اول به دلیل بدهی ایالات متحده به نهادهای دولتی داخلی مانند صندوق های بازنشستگی است. بخش دوم به بدهی های کشور به دولت های خارجی، افراد، شرکت ها و سیستم فدرال رزرو ایالات متحده اشاره دارد.

با افزایش کسری بودجه، بدهی ملی افزایش می یابد. اگر هزینه ها بیشتر از درآمد باشد، بودجه با کسری مواجه می شود. آخرین باری که درآمد بیش از هزینه ها در ایالات متحده بود در سال ۲۰۰۱ بود. برای پوشش کسری، دولت می تواند بدهی ملی را افزایش دهد. بر اساس داده های سال ۲۰۲۳، تامین اجتماعی بیشترین سهم وام ها (۳۵ درصد) را به خود اختصاص داده است و پس از آن بخش مراقبت های بهداشتی و دفاعی قرار دارند.

در سال ۲۰۲۳، از سقف بدهی فدرال ایالات متحده ۳۱.۴ تریلیون دلار فراتر رفت و رئیس جمهور جو بایدن قانونی را امضا کرد که این محدودیت را تا اول ژانویه ۲۰۲۵ به حالت تعلیق درآورد.

سقف بدهی این کشور قبلاً افزایش یافته است. در ۲ آگوست ۲۰۱۹، این محدودیت برای تقریباً دو سال تا ۳۱ جولای ۲۰۲۱ به حالت تعلیق درآمد.

بدهی ملی آمریکا یکی از مهمترین مسائل اقتصادی در جهان است. تغییرات در این بدهی می تواند بر بازارهای مالی جهانی، ارزش دلار و اقتصاد برخی از کشورها تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا