اقتصاد جهان

بدهی دولت آمریکا از 54 تریلیون دلار عبور می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، بر اساس آخرین گزارش دفتر بودجه کنگره آمریکا (CBO)، بدهی ملی این کشور در ۱۰ سال آینده به دلیل افزایش هزینه های پیری جمعیت و بالا بودن آن ممکن است ۱۹ تریلیون دلار افزایش یابد. نرخ سود بانکی و از مرز ۵۴ تریلیون دلار فراتر رفت. این بدهی در ماه دسامبر از ۳۴ تریلیون دلار فراتر رفت.

به گفته این دفتر، افزایش شدید کسری بودجه عامل کلیدی است که احتمالاً بدهی ملی ایالات متحده را بیشتر خواهد کرد.

دفتر بودجه کنگره پیش بینی کرده است که کسری بودجه سالانه دولت این کشور در سال ۲۰۳۴ به ۲.۶ تریلیون دلار خواهد رسید که نسبت به ۱.۶ تریلیون دلار در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس این گزارش، کسری بودجه دولت فدرال طی یک دهه ۱۸.۹ تریلیون دلار به بدهی ملی اضافه خواهد کرد.

فیلیپ سوئیگل، مدیر دفتر بودجه در بیانیه ای به خبرنگاران هشدار داد که ایالات متحده در مسیر رسیدن به نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی بی سابقه تا سال ۲۰۳۴ است.

نیویورک تایمز به نقل از سویگل گفت: «اولین پیام از این پیش‌بینی‌ها آشناست: موضع مالی (برای آمریکا) دلسردکننده است.» از سوی دیگر، کمی بدتر از پیش‌بینی‌های ما در سال گذشته است.

پیش‌بینی‌های دفتر بودجه در حالی صورت می‌گیرد که کنگره در ماه آینده با ضرب‌الاجل دیگری برای توافق بر سر لایحه هزینه‌های فدرال مواجه است.

قانونگذاران ایالات متحده اخیراً درگیر بحث داغی در مورد ارائه کمک بیشتر به اوکراین و اسرائیل شدند.

در عین حال، نرخ بهره در کشور در سال گذشته به بالاترین سطح خود در دو دهه اخیر رسید، به این معنی که هزینه های استقراض سهم قابل توجهی در بدهی ملی دارد.

طبق گزارش دفتر بودجه کنگره، این کشور از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۴ بیش از ۱۲ تریلیون دلار را صرف هزینه های بهره صرف خواهد کرد.

این دفتر هشدار داد که از سال آینده، هزینه خالص بهره بانکی سهم بیشتری از اقتصاد ایالات متحده را نسبت به گذشته به خود اختصاص خواهد داد. دولت ایالات متحده از سال ۱۹۴۰ شروع به نگهداری این سوابق کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا