اقتصاد جهان

بدهی قبوض برق و گاز خانوارهای انگلیسی رکورد زد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، نهاد نظارت بر عملکرد شرکت های توزیع انرژی در انگلیس (افگم) اعلام کرد که مجموع بدهی خانوارهای انگلیسی بابت قبوض برق و گاز به تقریباً بی سابقه ۳ میلیارد پوند (۳.۸ میلیارد دلار) رسیده است. ).

بر اساس گزارشی که روز جمعه منتشر شد، کل بدهی مشتریان به تامین کنندگان انرژی بریتانیا از اواسط اکتبر ۴۰۰ میلیون پوند افزایش یافته است.

این نهاد تاکید کرد که بدهی خانوارها به دلیل گرانی عمده فروشی انرژی و افزایش فشار ناشی از هزینه زندگی در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده است.

به عنوان بخشی از برنامه ای برای محافظت از بازار انرژی و مصرف کنندگان در برابر خطر فزاینده «تقاضای غیرقابل جبران»، Ofgem از تعدیل سقف قیمت ۱۶ پوند (معادل حدود ۱.۳۳ پوند در ماه) بین آوریل ۲۰۲۴ و مارس ۲۰۲۵ خبر داد. این پرداخت خواهد شد

Afgem از این رویکرد دفاع کرد و تأکید کرد که اطمینان از انعطاف پذیری تأمین کنندگان انرژی و توانایی آنها برای کمک به مشتریان خود مضر است.

تیم جارویس، مدیر کل بازارهای Ofgem، گفت: “ما می دانیم که هزینه زندگی فشار زیادی بر مردم وارد می کند و این در افزایش بدهی قبض انرژی منعکس می شود که به سطوح بی سابقه ای رسیده است.”

جارویس افزود: با توجه به سطوح بی سابقه بدهی سیستم، ما باید اقدامی انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که تامین کنندگان می توانند هزینه های منصفانه خود را جبران کنند تا بازار انعطاف پذیر بماند و تامین کنندگان از مصرف کنندگان برای مدیریت بدهی خود حمایت کنند.

با این حال، طرح‌های Ofgem انتقاد برخی از سازمان‌های ضد فقر را برانگیخته است که ادعا می‌کنند شرکت‌های انرژی همچنان به ثروت اندوزی ادامه می‌دهند در حالی که مصرف‌کنندگان برای پرداخت قبوض خود با مشکل مواجه هستند.

گاردین به نقل از سایمون فرانسیس، هماهنگ‌کننده ائتلاف پایان فقر سوخت، گفت: «این یک مالیات ناعادلانه بر مصرف‌کنندگان انرژی است.» تامین‌کنندگان انرژی در سال جاری میلیاردها سود کسب کرده‌اند در حالی که میلیون‌ها نفر در خانه‌های مرطوب و سرد زندگی می‌کنند.

فرانسیس استدلال کرد که رکوردشکنی بدهی انرژی به دلیل سیستم ضعیف انرژی بریتانیا است و تقصیر مردم تحت فشار نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا