ترندهای روز

بذرهای فلسطینی در میان «آخر‌الزمان غزه» به انبار «روز قیامت» سپرده شدند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

همزمان با ادامه درگیری ها در نوار غزه که پس از گذشت بیش از یک سال شرایط آخرالزمانی، قحطی و گرسنگی را برای ساکنان این نوار به وجود آورده است، انبار “روز قیامت” در شمال گان روز چهارشنبه پذیرای هزاران مورد جدید بود. نمونه های بذر، از جمله دانه های فلسطینی.

این انبار بین المللی که در سال ۲۰۰۸ با حمایت مالی دولت نروژ در جزیره سوالبارد راه اندازی شد، به عنوان شبکه ایمن در برابر بلایای طبیعی، جنگ، تغییرات آب و هوایی، بیماری ها و بلایای انسانی به شمار می رود.

سازمان غیرانتفاعی «کراپ تراست» یکی از شرکای این طرح روز چهارشنبه ۲ مهرماه اعلام کرد که این انبار ۳۰۰۰۰ نمونه بذر جدید از ۲۳ سازمان در ۲۱ کشور مختلف دریافت کرده است. در این بین، ۲۱ گونه فلسطینی از جمله سبزیجات، ارزن و گیاهان دارویی وجود دارد که توسط اتحادیه کمیته های اقدام کشاورزی فلسطین جمع آوری شده است.

انبار “روز قیامت” در داخل کوهی در جزیره سالوادور و در فاصله تقریباً ۱۳۰۰ کیلومتری از قطب شمال قرار دارد. این انبار که به عنوان کشتی فرآورده های غذایی نوح به حساب می آید، با هدف حفظ گیاهانی ساخته شده است که می تواند به تغذیه مردم در «روز ترس» و تغییرات آب و هوایی کمک کند.

این انبار در حال حاضر دارای سه سردخانه است و میزبان حدود ۱.۳ میلیون نوع بذر است. صاحبان این دانه ها اجازه دارند هر زمان که بخواهند بذر خود را خارج کنند.

بر اساس اعلام «کراپ تراست»، پیش بینی می شود در ماه فوریه، محموله جدید بذر از سودان جنگ زده و قحطی زده به انبار «روز قیامت» تحویل داده شود.

استفان اشمیتز، مدیر این سازمان غیرانتفاعی در بیانیه ای گفت: “تغییر آب و هوا و درگیری زیرساخت ها را تهدید می کند و امنیت غذایی بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در بیش از ۷۵ کشور جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.” بانک های ژنتیک تلاش های خود را برای حمایت از بذر افزایش داده اند. مجموعه و ما مفتخریم که با ایجاد پناهگاهی امن برای نگهداری این بذرها از این تلاش ها حمایت می کنیم.”

انبار «روز قیامت» به گونه ای طراحی شده است که در برابر بلایای طبیعی کاملاً مقاوم است. این مناطق در فاصله ای از مناطق درگیری و در ارتفاعی قرار دارند که آنها را از بالا آمدن سطح آب در امان نگه می دارد.

دمای انبار نیز حتی با از کار افتادن سیستم خنک کننده به دلیل یخ زدگی دائمی محیط اطراف آن سرد می ماند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا