اقتصاد جهان

برابری صادرات گاز روسیه و آمریکا به اروپا با وجود تحریم

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ با استناد به داده های ردیابی کشتی ها گزارش داد که علیرغم تلاش های اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی به واردات انرژی به مسکو، صادرات گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) روسیه به این اتحادیه کاهش یافته است. جولای تقریباً معادل صادرات گاز ایالات متحده است.

گزارش ها حاکی از آن است که اتحادیه اروپا در ماه گذشته حدود ۱.۵ میلیون تن LNG از ایالات متحده وارد کرده است، در حالی که روسیه حدود ۱.۳ میلیون تن به این اتحادیه عرضه کرده است.

بلومبرگ تاکید کرد که شکاف بین واردات از دو کشور کاهش یافته و به پایین ترین سطح از پایان سال ۲۰۲۱ رسیده است.

با این حال، این تغییر به جای افزایش واردات از روسیه، به کاهش محموله ها از ایالات متحده نسبت داده شد.

بر اساس این گزارش، تامین کنندگان آمریکایی تصمیم گرفته اند تانکرهای LNG خود را به مناطق پردرآمد بفرستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ایالات متحده در ماه جولای بیش از هر ماه دیگری از سال ۲۰۲۱ گاز از طریق دریا به مصرف کنندگان آسیایی تحویل داده است، زیرا تقاضا در منطقه به دلیل هوای گرم افزایش یافته است.

در ژوئن، اتحادیه اروپا برخی از عملیات‌های مربوط به محموله‌های LNG با منشاء روسیه، از جمله انتقال، انتقال کشتی به کشتی و انتقال کشتی به ساحل را با هدف صادرات مجدد آنها به کشورهای ثالث در سراسر بلوک ممنوع کرد.

واردات گاز دریایی روسیه به اتحادیه اروپا از طریق پایانه های LNG متصل به شبکه گاز طبیعی همچنان مجاز است.

به گزارش بلومبرگ، ممنوعیت ارسال مجدد، که از سال آینده اجرایی خواهد شد، منجر به ذخیره سازی سوخت بیشتر در منطقه می شود، زیرا این قانون جابجایی محموله های روسیه را دشوارتر می کند و آنها را مسدود می کند زیرا رقابت برای واردات افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا