بانک و بیمه

برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد

به گزارش ایران تحلیل، مراسم رونمایی از سوئیچینگ زنجیره تامین الکترونیک (SPAMI) صبح امروز با حضور سید احسان خاندوزی برگزار شد.

سامانه یکپارچه الکترونیکی مدیریت سفته و برات بر اساس بند (ج) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور و سایر قوانین و مقررات مربوط ایجاد شد.

لزوم تامین مالی شرکت‌های فعال شبکه زنجیره تامین مالی، رفع موانع در مدیریت جریان نقدی و سرمایه در گردش در زنجیره تامین مالی و همچنین نیاز به نوآوری و تعریف ابزارهای جدید و قابل اعتماد برای استفاده از تامین مالی. زنجیره ای از عملکردهای کلیدی فاکتور الکترونیکی هستند.

از وظایف این ابزار می توان به توسعه زیرساخت های سفته و برات الکترونیکی وزارت امور اقتصاد و دارایی در سراسر کشور و همچنین طراحی و اجرای برات الکترونیکی زنجیره تامین مالی اشاره کرد.

از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه طراحی کلیه فرآیندهای بارنامه الکترونیکی زنجیره تامین از مرحله صدور تا پذیرش ظهرنویسی، انتقال، تسویه کامل، جانشینی و تخفیف است.

برات الکترونیکی دارای قابلیت هایی از جمله زنجیره تامین با قابلیت توسعه زیرساخت های سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی شرکت ها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی صلاحیت و قدرت شرکت ها، و مبارزه با پولشویی و بهبود شفافیت تراکنش های بانکی.

فاکتور الکترونیکی زنجیره تامین به صورت کاملا الکترونیکی و آنلاین با امضای دیجیتال همه طرف های درگیر ایجاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا