ترندهای روز

برای اولین‌بار پس از ۳۴ سال؛ یک نوجوان ۱۳ ساله بازی تتریس را شکست داد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بازی تتریس طوری طراحی شده است که تا زمانی که بازیکن ببازد ادامه پیدا کند. اگرچه در این بازی سرعت سقوط بلوک ها از مرحله ۲۹ به بعد به قدری افزایش می یابد که کنترل آن تقریبا غیرممکن می شود، اما ویلیس گیبسون تنها ۱۳ سال دارد که به تازگی توانسته است تا مرحله ۱۵۷ پیش رفته و پس از ۳۴ سال تتریس را به پایان برساند. تا زمانی که بازی عملا تمام شود.

طبق یک گزارش جدید، ویلیس گیبسون اولین کسی است که تتریس را شکست داده است. برای دهه‌ها، بازیکنان حرفه‌ای فکر می‌کردند که به پایان نسخه کنسول NES بازی رسیده‌اند – نسخه قانونی مورد توافق بازیکنان – اما پیشرفت‌های اخیر و دستاوردهای رکوردشکنی بازی همچنان سطوح جدیدی از تتریس را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد.

بازی بی پایان تتریس

بازیکنان تتریس از مدت ها قبل بر این باور بودند که تکمیل مرحله بیست و نهم بازی غیرممکن است. در این مرحله بلوک ها سریعتر از حرکت کنترلر NES سقوط می کنند. در واقع این اولین Killscreen بازی محسوب می شد. Killscreen نوعی باگ در بازی های آرکید است که در آن ادامه بازی تقریبا غیرممکن می شود. با این حال، در سال ۲۰۱۱ فردی با استفاده از تکنیک هایپرتاپینگ توانست به اولین فردی تبدیل شود که به سطح ۳۰ می رسد، جایی که بازیکن دکمه های کنترلر را خیلی سریع فشار می دهد.

با این روش بازیکنان می توانستند مراحل مختلف بازی را طی کنند و روش های خلاقانه دیگری نیز ساخته شد. از آنجایی که تتریس از سطح ۲۹ عبور نمی کند، بازیکنان در چند سال گذشته بسیار فراتر از سطح ۱۰۰ صعود کرده اند، اما بازی چالش های دیگری را پیش روی بازیکنان قرار می دهد.

بعد از سطح ۱۳۸، رنگ بلوک های بازی تتریس در کنسول NES بسیار بد خواهد بود. به عنوان مثال بلوک های سیاه تقریبا نامرئی به بازی اضافه می شوند که به سختی در پس زمینه مشکی دیده می شوند. با این حال، ویلیس گیبسون ۱۳ ساله توانست به مرحله ۱۵۷ برسد و اولین فردی باشد که بازی را کامل کرد. حالا گفته می شود که او به True Killscreen دست یافته است.

البته برخی با کمک هوش مصنوعی و کامپیوتر توانستند این بازی را به مراحل بسیار بیشتری طی کنند اما اکنون ویلیس ۱۳ ساله رکورددار جامعه بشری است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا