اقتصاد جهان

برای اولین بار فروش خودروهای چینی از رقبای آمریکایی جلو زد

بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه توسط مرکز تحقیقاتی JATO Dynamics منتشر شد، خودروسازان چینی برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ خودروهای بیشتری نسبت به همتایان آمریکایی خود در سراسر جهان فروختند.

داده ها نشان می دهد که برندهای چینی به رهبری B.Vdi شنژن BYD در سال گذشته ۱۳.۴۳ میلیون خودروی جدید فروخته اند، در حالی که برندهای آمریکایی حدود ۱۱.۹۳ میلیون دستگاه فروخته اند. برندهای ژاپنی نیز با فروش جهانی ۲۳.۵۹ میلیون دستگاه “موقعیت خود را حفظ کردند”.

این گزارش همچنین نشان می دهد که افزایش فروش ثبت شده توسط شرکت ها در چین بیشتر از ایالات متحده بوده و نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است، در حالی که شرکت های آمریکایی شاهد افزایش ۹ درصدی بوده اند.

فیلیپه مونوز، تحلیلگر ارشد این مرکز گفت: بی توجهی خودروسازان قدیمی که منجر به افزایش مداوم قیمت خودرو شده است، به طور ناخواسته مصرف کنندگان را به سمت جایگزین های ارزان تر چینی سوق داده است.

وی توضیح داد: با افزایش قیمت خودرو در سایر نقاط، برندهای خودروسازی چینی از این روند استفاده می کنند تا با سرعت بیشتری در بازار جای خود را به دست آورند.

بر اساس این گزارش، سهم بازار برندهای خودروسازی چینی در مناطقی مانند خاورمیانه، اوراسیا و آفریقا به شدت افزایش یافته است و در آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی رشد ثبت کرده است. برندهای خودروی چینی نیز سهم بازار را در اقتصادهای توسعه یافته مانند اروپا، استرالیا، نیوزلند و اسرائیل به دست آوردند.

در حالی که بازار داخلی چین “نشانه های کاهش سرعت (فروش) را نشان داد، تولیدکنندگان این کشور به دنبال “منابع رشد در خارج از کشور” بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا