اخبار اقتصاد ایران

برای خرید آپارتمان نوساز در کرمان چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت مسکن از دهه ۸۰ به خصوص در کلان شهرها به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

خبرگزاری محلی اقتصاد کرمان درباره روند قیمت مسکن در استان کرمان در بازه زمانی ۹ ساله نوشته است: در بررسی تغییرات قیمت فروش هر مترمربع واحد مسکونی در استان کرمان، قیمت هر متر مربع متر خانه در این استان طی سال های ۹۰ تا ۱۳۹۳ دو هزار و ۱۲۰ درصد افزایش یافته است اما اکنون چقدر باید برای خرید مسکن در مرکز استان کرمان هزینه کرد؟

بررسی آگهی های املاک در کرمان نشان می دهد که در این شهر برخلاف شهرهای بزرگی مانند تهران و شیراز می توان آپارتمان هایی با متراژ بیش از ۷۰ متر با بودجه دو تا سه میلیارد تومان خریداری کرد.

به عنوان مثال یک آپارتمان ۹۵ متری در بلوار کوثر که در سال ۱۳۹۴ ساخته شده است، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بودجه بین سه تا چهار میلیارد تومان گزینه هایی با سایز بیش از ۱۰۰ متر در سبد خرید متقاضیان خواهد بود. اکنون یک آپارتمان ۱۱۱ متری در بلوار جهاد که در سال ۱۳۹۴ ساخته شده است، سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین با بودجه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می توانید یک آپارتمان نوساز به متراژ ۱۰۰ متر خریداری کنید.

بودجه بالای پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به خریداران این امکان را می دهد که با عمر کمتر از پنج سال به فایل های بالای ۱۳۰ متر دسترسی بیشتری داشته باشند.

در این میان متقاضیان اگر قصد خرید خانه های نوساز را دارند، حداقل باید بودجه ای حدود سه میلیارد تومان در نظر بگیرند./تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا