اخبار اقتصاد ایران

برای خرید خودرو وام بگیرید

مدارک دریافت وام ۱۴۰۳ ممکن است از بانکی به بانک دیگر و همچنین شرایط آن متفاوت باشد.

اگرچه شرایط عمومی دریافت این تسهیلات در بانک های دولتی به نسبت مشابه است، اما برخی از بانک های خصوصی شرایط ویژه دیگری را برای دریافت این تسهیلات تعریف کرده اند. شرایط کلی دریافت وام به شرح زیر است:

متقاضی باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.

متقاضی نباید سابقه چک برگشتی یا وام معوق داشته باشد.

برای افراد زیر ۵۰ سال باید وضعیت نظام وظیفه مشخص شود.

شخص باید مدرکی دال بر قصد خود برای خرید خودرو ارائه دهد.

متقاضی باید با توجه به شرایط بانک یک یا چند ضامن معتبر معرفی کند.

متقاضی باید توانایی خود در بازپرداخت وام را با ارائه مدارکی مانند فیش حقوقی یا اسناد مربوط به کسب و کار خود ثابت کند.

ضامن یا ضامن ها نیز باید در مراکز رسمی شاغل باشند یا در صورت خوداشتغالی پروانه کسب ارائه کنند.

علاوه بر اینها و در کنار این شرایط باید بدانید که همه بانک ها سقف مشخصی برای تسهیلات خرید خودرو دارند و نمی توانند بیشتر از آن کمک هزینه خرید خودرو پرداخت کنند. همچنین در برخی موارد افرادی که قبلا وام خودرو دریافت کرده اند نمی توانند دوباره آن را دریافت کنند.

از سوی دیگر در برخی بانک ها افراد برای دریافت وام خودرو باید سپرده گذاری کنند. به عنوان مثال فرد می تواند مبلغ اعلام شده از سوی بانک را به مدت ۲ تا ۶ ماه در بانک واریز کند و سپس تسهیلات دریافت کند.

در این صورت برخی بانک ها امکان افزایش مبلغ تسهیلات را با افزایش مدت سپرده گذاری تعریف کرده اند. به عنوان مثال بانک ملت به ازای هر ۴ ماهی که مردم به حساب خود واریز می کنند، تا دو برابر مبلغ ودیعه را به کمک هزینه خرید خودرو اضافه می کند.

مدارک دریافت وام خودرو ممکن است از بانکی به بانک دیگر متفاوت باشد، اما آنچه در بین تمامی این بانک ها مشترک است، مدارک هویتی و شغلی متقاضی و ضامن و البته مدارکی است که تمایل متقاضی به خرید خودرو را ثابت می کند. لیست این موارد را در زیر بخوانید:

اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی و ضامن

عکس شخصی متقاضی

گواهی خدمت سربازی برای مردان زیر ۵۰ سال

پیش فاکتور خودرو و مدارک مربوط به مالکیت خودرو مانند کارت آن

کپی و اصل گواهی اشتغال به کار و فرم قانونی ضامن یا پروانه کسب برای مشاغل آزاد

گواهی اقامت و گواهی ثنا

در صورت نیاز اسناد واریز کنید

دسته چک ماهیگیر در صورت نیاز

در صورتی که شرایط دریافت وام خودرو شامل حال شما می شود، با تهیه مدارک فوق می توانید برای خرید خودرو نو و یا تبدیل خودروی فرسوده خود اقدام به دریافت وام نمایید.

به زودی خودروسازان برای خرید خودرو به مردم وام می دهند

وزیر صمت ضمن اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: در آینده نزدیک به جایی خواهیم رسید که تولید و عرضه خودرو… میزان آن بیشتر از تقاضای خودروسازان است.

وزیر صامت ضمن اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: در آینده نزدیک به جایی خواهیم رسید که تولید و عرضه خودرو…

به زودی خودروسازان برای خرید خودرو به مردم وام می دهند به زودی خودروسازان برای خرید خودرو به مردم وام می دهند

وزیر صامت ضمن اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: در آینده نزدیک به جایی خواهیم رسید که تولید و عرضه خودرو به قدری بیشتر از تقاضا باشد که خودروسازان به مردم وام بدهند. محصولات آنها را بخرند.”

عباس علی آبادی وزیر حراست گفت: به زودی دوباره پیش فروش خودرو خواهیم داشت و خودروهای فروخته شده نیز تحویل داده می شود و اطلاعات گمرک نیز موید این موضوع است.

وی تصریح کرد: فکر می کنم اگر برنامه هایی که در نظر گرفته شده به خوبی اجرا شود، پیش بینی ما این است که هیچکس برای خرید خودرو عقب نماند و در آینده نزدیک به جایی خواهیم رسید که تولید و عرضه بیشتر شود. نسبت به تقاضا، تا خودروسازان بتوانند به مردم عرضه کنند. برای خرید محصولات خود وام می دهند و البته خودروسازان هم اکنون این کار را انجام می دهند.

علی آبادی تصریح کرد: مردم عجله نکنند و خودرو را به عنوان کالای سرمایه ای خریداری کنند و آن را در پارکینگ مخفی نکنند زیرا عمر خودرو کاهش می یابد و ممکن است بعداً دچار مشکل شوند یا اگر این کار را انجام دهند بررسی کنند.

وی افزود: این اقدامات ناشی از نگرانی از کاهش ارزش پول کشور است که البته یک احساس است و واقعیت ندارد و بسیاری از پدیده های اقتصادی ما احساس است. اقتصاد کشور رو به بهبود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا