ورزشی

برای نخستین بار در ایران؛ حق پخش به فوتبال زنان رسید

لیگ برتر فوتبال بانوان برای شانزدهمین دوره متوالی در حال برگزاری است و یکی از منظم ترین لیگ های فوتبال و فوتسال ایران به شمار می رود که با مدیریت سازمان لیگ برگزار می شود. در فصل جاری رقابت بین تیم های خاتون بام، شهرداری سیرجان و بندرانزلی به اوج خود رسیده است و روز جمعه چهارم اسفندماه قرار است دوئل حساس و سرنوشت سازی نمایندگان استان کرمان (خاتون بم و شهرداری سیرجان) برگزار شود. اتفاق افتادن. در تعیین سرنوشت تیم قهرمان بسیار موثر باشد.

شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال بانوان قرار بود از اواسط شهریور ماه آغاز شود اما با توجه به درخواست کادرفنی تیم ملی مبنی بر تعویق این رقابت ها، این رقابت ها از اواخر آبان به تعویق افتاد. دومین دوره رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس. در ماه پس از دور دوم آغاز شد. مسئولان سازمان لیگ برنامه مسابقات را تا هفته آخر اعلام کرده اند و طبق برنامه ریزی انجام شده شانزدهمین دوره لیگ برتر بانوان پس از ۵ ماه پرحادثه و پرحادثه روز جمعه ۲۴ برگزار می شود. فروردین در سال ۱۴۰۳ بسته می شود.

تخفیفات ویژه سازمان لیگ به اعضای تیم در فوتبال بانوان!

قبل از شروع لیگ شانزدهم مسئولان سازمان لیگ تلاش کردند تا باشگاه های دست اندرکار لیگ برتر فوتبال مردان را برای حضور در لیگ برتر بانوان ترغیب کنند اما تلاش آنها بی نتیجه ماند. به طوری که طبق مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، باشگاه ها می توانستند برای حضور در لیگ برتر امتیاز رایگان دریافت کنند، اما با وجود شایعاتی که مبنی بر حضور باشگاه های بزرگی مانند استقلال و پرسپولیس مطرح شده بود، هیچ یک از آنها برای حضور در لیگ برتر صعود نکردند. در لیگ برتر فوتبال بانوان تا مسابقات لیگ شانزدهم با حضور ۱۰ تیم پیگیری شود.

۱۰ تیم شرکت کننده در فصل جاری لیگ برتر فوتبال بانوان در حالی به کار خود ادامه می دهند که در اتفاقی جالب و نادر از سوی سازمان لیگ، هیچکدام هزینه ورود به مسابقات را پرداخت نمی کنند و حتی هزینه ایفمارک آنها توسط سازمان لیگ پرداخت می شود. سازمان لیگ تا این مسابقات با امکانات ویژه برای تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال بانوان پیگیری شود. جالب اینجاست که طی سال های گذشته بارها بحث پخش زنده مسابقات لیگ برتر بانوان مطرح شد و در نهایت این پروژه بر اساس قراردادی که با یکی از سکوها بسته بود نهایی شد.

توافقات نهایی شد، تیم ها حقوق پخش دریافت می کنند

این در حالی است که سازمان لیگ برای پخش هفتگی مسابقات لیگ برتر بانوان با یکی از پلتفرم های تلفن همراه به توافق رسیده و قرار است بر اساس این توافق، سکوی مورد نظر در ازای پخش برنامه به سازمان لیگ پول پرداخت کند. مسابقات لیگ برتر بانوان این هزینه بر اساس میزان بیننده و محبوبیت به باشگاه ها تعلق می گیرد و آنچه مشخص است مبلغ پرداختی به همه باشگاه ها یکسان نخواهد بود. گفته می شود طبق توافقات انجام شده در راستای حرفه ای شدن لیگ برتر فوتبال بانوان از فصل آینده مانند سایر مسابقات هزینه ورودی مسابقات و البته آیفمارک توسط باشگاه ها پرداخت می شود و از طرفی دیگر ، می توانند از تبلیغات محیطی و البته پخش استفاده کنند. مسابقات آنها را برای کسب درآمد زندگی کنید.

در سال های گذشته بارها مسئولان فدراسیون فوتبال قول دریافت حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر فوتبال مردان را داده اند و در این زمینه رایزنی هایی با شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان انجام شده است. ، اما فعلا باشگاه های لیگ برتر نتوانسته اند از این راه درآمدزایی داشته باشند. با این وجود پروژه درآمدزایی باشگاه های حاضر در فوتبال بانوان با موفقیت همراه بوده و به نظر می رسد به تدریج باشگاه های حاضر در این رقابت ها به دلیل برخورداری از حق پخش اینترنتی مسابقات خود به درآمد پایدار و مناسبی دست یابند. اقدامی قابل تحسین از سوی سازمان لیگ محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا