ورزشی

برخورد سرد کارواخال با نخست‌وزیر اسپانیا جنجال‌ساز شد

جشن ملی پوشان اسپانیا در بازگشت به وطن پس از فتح یورو ۲۰۲۴ با حواشی پی درپی همراه بود. ابتدا رودری هرناندز، هافبک این تیم، با سردادن شعار سیاسی «جبل الطارق اسپانیایی است»، مقامات کشور همسایه را عصبانی کرد و سپس آلوارو موراتا، کاپیتان تیم، فنجانی را به سمت هوادار پرتاب کرد – به دلیل گفتن چیزی که مهاجم ماتادورها دوست نداشت. . این جشن را تحت الشعاع قرار دادند. حاشیه مراسم مربوط به چهارمین قهرمانی لاروخا در جام ملت های اروپا به این دو مورد ختم نشد.

ملی پوشان اسپانیا در بخشی دیگر از برنامه های جشن قهرمانی خود به نخست وزیری این کشور دعوت شدند و میهمان پدرو سانچز بودند که در این میان برخی از بازیکنان پست اول اجرایی اسپانیا استقبال چندانی نکردند. در این میان صحنه تقابل دنی کارواخال، مدافع این تیم با پدرو سانچز بیشتر به چشم آمد و جنجال به پا کرد. مدافع راست رئال مادرید که بعد از موراتا دومین نفری بود که وارد محوطه نخست وزیری شد، بدون اینکه به پدرو سانچز نگاه کند یا حرفی به او بزند، خیلی سرد دستش را تکان داد و از کنارش گذشت.

به گزارش مجله Relovo، دلیل واکنش سردتر کارواخال نسبت به سایر ملی پوشان اسپانیا، تمایلات سیاسی قوی تر او و حمایت او از حزب مخالف سانچز است که البته او هرگز علناً اعلام نکرده است. دلیل دیگری که رلوو برای سردی رابطه بازیکن رئال مادرید و نخست وزیر اسپانیا عنوان می کند، تنش های دولت و فدراسیون فوتبال در یکی دو سال اخیر است.

در یکی دو سال اخیر، هر چقدر هم که فوتبال اسپانیا موفق در زمین بوده، ساختار مدیریتی متزلزل بوده و در وضعیت اسفباری قرار داشته است. سال گذشته بود که لوئیس روبیالس به دلیل رسوایی اخلاقی فینال جام جهانی بانوان تحت فشار قرار گرفت تا از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا دهد و دیروز جانشین او پدرو روچا به دلیل سوء استفاده از سمت در حین ایفای این نقش به مدت دو سال محروم شد. از سر کارواخال یکی از کسانی است که دولت را مقصر به هم ریختگی فوتبال اسپانیا می داند و اخراج روبیالس – که هنوز با او رابطه نزدیکی دارد – را تقصیر دولت می داند.

پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر ممانعت از ورود نخست وزیر این کشور به رختکن ماتادورها در پایان فینال یورو ۲۰۲۴، کارواخال و برخی دیگر از بازیکنان ملی اسپانیا به سردی با پدرو سانچز برخورد کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا