ترندهای روز

برخی افراد از نظر ژنتیکی مستعد افزایش وزن هستند؛ پنج نکته‌ای که می‌تواند کمک کننده باشد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

هنگامی که انجمن پزشکی آمریکا در سال ۲۰۱۳ چاقی را به عنوان یک بیماری به رسمیت شناخت، بزرگترین گروه متخصصان پزشکی راه را برای جدی گرفتن این بیماری هموار کردند.

در آن زمان و حتی الان، بحث و جدل های زیادی پیرامون این تصمیم وجود داشت. اما به تدریج، ذهنیت غالب از چاقی که تقصیر خود افراد چاق است (آنها تنبل و فاقد اراده هستند) به یک بیماری مزمن که سلامتی را تهدید می کند و ممکن است به مدیریت پزشکی طولانی مدت نیاز داشته باشد تغییر می کند. با این حال، بسیاری از افراد، از جمله کسانی که در جنبش پذیرش چاقی هستند، معتقد نیستند که بدن آنها باید یک بیماری در نظر گرفته شود.

اکنون اعداد و ارقام آشنا هستند: طبق آخرین آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، حدود ۴۲ درصد از بزرگسالان آمریکایی چاق هستند و ۳۱ درصد دیگر اضافه وزن دارند. و مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی – فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، کلسترول بالا، بیماری قلبی و سکته مغزی و غیره – به خوبی مستند شده است.

اما دقیقا چه چیزی چاقی را به یک بیماری تبدیل می کند و آیا همه افراد دارای اضافه وزن در معرض خطر هستند؟

گیلز یئو، ژنتیک دان مشهور در دانشگاه کمبریج و پیشگام در تحقیقات چاقی، می گوید: «یکی از چیزهای بزرگی که ما آموخته ایم این است که چاقی یک بیماری مغزی است.

دکتر یئو تأکید کرد: «اکنون بسیار واضح و روشن است که چاقی یک مشکل مغزی است. این مشکل به تأثیر مغز بر گرسنگی ما مربوط می شود. گرسنگی یک سناریوی مغزی است، اگرچه احساس گرسنگی از معده می آید. و اکنون می دانیم که چاقی صرفاً تأثیر مغز بر این است که چگونه و چگونه می خوریم.

دکتر یئو می گوید در حالی که اضافه وزن می تواند منجر به مشکلات زیادی شود (مانند آرتریت و آپنه خواب)، اما به تنهایی باعث مرگ نمی شود. اما حمل بیش از حد چربی اضافی خطرناک است، زیرا زمانی که سلول‌های چربی شما پر می‌شوند – چیزی که دکتر یئو آن را «ارگان‌های حرفه‌ای ذخیره‌کننده چربی» می‌نامد – چربی به قسمت‌های دیگر بدن مانند اندام‌های داخلی و ماهیچه‌ها می‌ریزد. برای ذخیره چربی ساخته نشده است. و این زمانی است که مشکلات متابولیک شروع به ریشه یابی می کند و در نهایت می تواند منجر به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی شود.

با این حال، دکتر یئو می گوید که هر فرد دارای اضافه وزن لزوماً با یک بیماری زندگی نمی کند.

“اگر اصطلاح چاقی را دوباره تعریف کنیم – شاید من کمی با کلمات بازی می کنم، اما فکر می کنم این یک نکته مهم است – وقتی شروع به درک این موضوع کنیم که چاقی اضافه وزن نیست، شرایطی است که “اضافه وزن شروع به تأثیر می کند. سلامتی شما، پس این یک بیماری است.”

ژنتیک نقش مهمی در میزان ذخیره چربی در سلول‌های چربی ایفا می‌کند و همچنین بر تعداد دفعات و شدت ارسال سیگنال‌های گرسنگی توسط مغز تأثیر می‌گذارد.

اگر طبیعت کار را برای شما سخت کرده است، چه کاری می توانید انجام دهید؟ یئو در اولین کتاب خود، علم چاقی و حقیقت در مورد رژیم غذایی، پنج نکته را ارائه می دهد که او آن را حقیقت یئو می نامد تا به شما کمک کند برای کاهش وزن غذای سالم بخورید.

Yeo حقیقت شماره ۱: از دست دادن وزن قرار نیست آسان باشد

کاهش وزن برخلاف مکانیسم های بقای ما است.

یئو گفت: “هر کسی که به شما بگوید کاهش وزن آسان است، به شما دروغ می گوید – به من اعتماد کنید: آنها به شما دروغ می گویند.” این کار آسانی نیست زیرا مغز شما باعث می شود که کار آسانی نباشد. بنابراین، وقتی وزن کم می‌کنید، مغزتان از آن متنفر است و سعی می‌کند وزن را دوباره به حالت اول بازگرداند.»

یئو گفت: “اگر در کاهش وزن مشکل دارید، بدانید که این به خاطر بد بودن شما نیست، به این دلیل است که “این کار آسان نخواهد بود.”

حقیقت شماره ۲: در حد اعتدال غذا بخورید

به طور کلی مصرف غذای خود را کاهش دهید.

یئو گفت: از همه چیز کمی کمتر بخور. او همچنین اضافه کرد که این نوع توصیه او را ثروتمند نمی کند.

او هشدار می دهد که از حذف کامل گروه های غذایی که اغلب مورد انتقاد هستند، مانند کربوهیدرات ها یا چربی ها، خودداری کنید. او گفت: “اگر می توانید لبنیات بخورید، پس لبنیات برای شما سمی نیست.” “اگر می خواهید وزن کم کنید، از همه چیز کمی کمتر بخورید.”

Yeo واقعیت شماره ۳: غذاهای دیر هضم دوست شما هستند

غذاهایی را ایران تحلیل کنید که شما را سیر نگه می دارد.

یئو گفت: «غذایی که هضم آن بیشتر طول می‌کشد باعث می‌شود احساس سیری بیشتری کنید. این حقیقت است – شما می دانید که همینطور است!»

نمونه ای از پروتئین است. او گفت: “شما نمی خواهید پرخوری کنید، اما یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید.” خوردن غذاهای غنی از فیبر نیز باعث می شود احساس سیری بیشتری داشته باشید.

Yeo حقیقت شماره ۴: کیفیت بر کالری اولویت دارد

ارزش کل وعده غذایی را در نظر بگیرید، نه فقط یک جنبه از آن.

یئو گفت: کورکورانه کالری ها را شمرد. چرا؟ زیرا کالری مقدار غذا را به شما می گوید. آنها چیزی در مورد کیفیت غذایی غذا به شما نمی گویند. شمارش کالری به شما نمی گوید چه مقدار پروتئین، چه مقدار فیبر، چه مقدار نمک و چه مقدار ریز مغذی ها در آن وجود دارد.

Yeo حقیقت شماره ۵: غذا دشمن نیست

یئو می‌گوید که هر زمان که درباره رژیم‌های غذایی بحث می‌شود، مردم به‌جای درک نحوه تعامل غذاها، بی‌پرده در مورد حذف غذاهای بد صحبت می‌کنند.

گفت: از غذا نترس. من فکر می کنم ما باید محیط غذایی خود را بهبود دهیم. به نظر من بعضی ها باید کمتر غذا بخورند. “اما اگر از غذا می ترسید… شروع به فکر کردن می کنید، “اوه، باید این را قطع کنم، باید آن را قطع کنم.”

وی افزود: به نظر من باید کمی کمتر غذا بخوریم اما به نظر من باید غذایمان را دوست داشته باشیم.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا