ورزشی

برخی تیم‌ها با داشتن هوادار متمول سقف را دور می‌زنند

فرشید سمیعی گفت: با بیانیه سازمان لیگ با وجود اینکه به دنبال آرامش و دور از تنش هستیم باید پاسخ می دادیم. بیانیه سازمان لیگ ابهامات زیادی داشت. اگرچه مسئولان به دنبال تعویق مسابقات لیگ بودند، زیرا تنها ۷ ورزشگاه آماده بود، اما به دلیل اهمیت تیم ملی، باشگاه ها با برگزاری بازی ها موافقت کردند. از ابتدا همه می دانستند که شروع مسابقات در تاریخ اعلام شده نیازمند همکاری باشگاه ها و نهادهای فوتبال است.

وی افزود: مدت ها قبل و بعد از اینکه اعلام شد محل میزبانی را معرفی می کنید جلساتی با شورا و فرماندار شهرستان قدس برگزار کردیم و مشکلاتی که قبلا از سوی فدراسیون فوتبال و آقای رفعتی اعلام شده بود برطرف شد. هرچند شهرداری شهر قدس قول حل مشکلات را ظرف ۴۸ ساعت داده بود، اما نماینده سازمان لیگ نپذیرفت. بعد از آن ورزشگاه آلومینیوم اراک را برای میزبانی بازی هفته دوم معرفی کردیم اما گفتند قرار است سیستم VAR به تبریز منتقل شود. آنها با ما همکاری نکردند تا بازی در جایی برگزار شود که حق ماست.

سامی گفت: با تمام احترامی که برای همکاری هیئت فوتبال قزوین قائل هستم اما با وجود شرایط جوی و وزش باد باید این هفته به قزوین برویم. ما به عنوان میزبان حق انتخاب ورزشگاه را داشتیم که از آن محروم شدیم. می دانم چرا می خواستند بازی خانگی استقلال در خارج از تهران برگزار شود، هواداران هم می دانند. می خواستیم بدون تنش پیش برویم اما بیانیه سازمان لیگ ما را وادار به پاسخگویی کرد. با وجود ارتباط خوب با حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ، نمی دانیم روابط عمومی این سازمان چگونه اظهار نظر کرده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: این تنها موضوع ما نبود و سقف قرارداد هم وجود داشت. انتظار داشتیم به عنوان نماینده ایران در آسیا مورد حمایت قرار بگیریم اما اجازه افزایش سقف برای حضور قدرتمند در آسیا به ما داده نشد. خیلی ها می دانند که برخی تیم ها با داشتن هواداران متمول سقف را دور می زنند و حالا مخالف افزایش سقف قرارداد هستند. با دوستانم صحبت کردم و گفتند که کنترلی روی پولی که از جاهای دیگر پرداخت می شود ندارند و آب پاکی روی دست ما ریختند.

سامی گفت: اینها را که دیدیم، گفتیم چه اصراری بر اطاعت از قانون است؟ به منصور قنبرزاده گفتم شما ابزار نظارتی لازم برای دور زدن قانون سقف قراردادها را ندارید. این امکان وجود ندارد که بخواهید پرداخت های خارج از کشور را کنترل کنید، اما حداقل الان قبول می کنند که برخی چیزها از دستشان خارج شده است. وقتی کاری را نمی توانید انجام دهید، چرا اصرار دارید که آن را ناقص انجام دهید؟ این ظلم به کسانی است که به سقف احترام می گذارند.

وی ادامه داد: همه می دانند که سقف قرارداد بازیکنان ایرانی ۲۰ میلیارد تومان نیست و به همین دلیل به دنبال بازیکن خارجی هستیم. بازیکن ایرانی حاضر نیست با این رقم قرارداد ببندد و به دنبال بازیکن خارجی و افزایش سهمیه بودیم. امیدوارم مهدی تاج سلامتی خود را به دست آورد و قدم به قدم مشکلات را حل کنیم.

سمیعی در خصوص اظهارات اخیر مهدی هاشمی نسب، سرمربی فصل گذشته استقلال، گفت: احترام به هاشمی نسب واجب است و صحبت هایی با او انجام شد اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. ابتدای فصل که مزاحم آنها شدم گفتند که قصد ادامه حضور در استقلال را ندارند و به دنبال شغل مربیگری خود هستند. امسال با سال های قبل متفاوت است و به یکسری آیتم ها و زمان نیاز دارد. اینکه گفته اند نباید او باشد، بحثی نیست و یکسری شرایطی است که برای همه باید رعایت شود. او یکی از محبوب ترین بازیکنان استقلال بوده است، هواداران به او علاقه مند هستند و امیدوارم بتوانیم در خدمت او باشیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره وضعیت نقل و انتقالات این باشگاه اظهار کرد: پایان نقل و انتقالات را اعلام کرده ایم و در نهایت یکی دو بازیکن خارجی اضافه می شوند. سقف قرارداد برای حضور در لیگ و آسیا مشکل داریم و امیدوارم فدراسیون موافقت کند. استقلال نمی خواهد فوتبال را گران کند اما انتظار داریم قانون کاملا رعایت شود اما وقتی این امکان وجود ندارد و عده ای از قانون طفره می روند یا قانون را حذف می کنیم یا اعداد را واقعی می کنیم. نگذارید عده ای قانون را دور بزنند.

سمیعی در رابطه با آخرین وضعیت محمد و همچنین بحث افزایش سقف قرارداد استقلال به دلیل جذب بازیکنان خارجی گفت: استقلال سهمیه خارجی خود را مشخص کرده و بقیه بازیکنان جایی در لیست ندارند. .

وی در خصوص اینکه آیا نگران واکنش کمیته انضباطی به اظهارات وی نیست، گفت: ما علیه سازمان لیگ صحبتی نکردیم. ما آغازگر نبودیم و فقط ماجرا را شرح دادیم.

گوستاوو بلانکو مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: همانطور که گفتم مشکل سقف داریم و این موضوع باید حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا