ترندهای روز

برخی خریداران هدست ویژن پرو درحال برگرداندن آن به اپل هستند؛ وزن سنگین و قیمت بالا

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

گزارش جدیدی از Business Insider نشان می دهد که برخی از خریداران Vision Pro در حال بازگرداندن این هدست به اپل هستند. ظاهرا نتوانسته اند با مشکلات مختلف این محصول از جمله وزن زیاد، کیفیت پایین حالت Passthrough و قیمت بالا مقابله کنند. از سوی دیگر، برخی ظاهراً این هدست را فقط برای آزمایش آن خریداری کرده و از همان ابتدا قصد برگرداندن آن را داشتند.

Business Insider می گوید زمانی که عرضه هدست ویژن پرو آغاز شد، علاقه مندان برای خرید این دستگاه در فروشگاه های اپل صف کشیدند، اما اکنون پس از حدود دو هفته، برخی از آنها تصمیم گرفته اند این هدست ۳۵۰۰ دلاری را به اپل بازگردانند.

تحمل وزن سنگین ویژن پرو در دراز مدت دشوار است

یکی از مشکلات بزرگ ویژن پرو طراحی و وزن زیاد آن است. فرزاد مصباحی که در کانال یوتیوب خود با ۱۰۰۰۰۰ دنبال کننده ویدئوهایی درباره این فناوری می سازد، می گوید قرار دادن دستگاه روی سر و صورت، حتی اگر به درستی انجام شود، ممکن است احساس ناراحتی کند. او می‌گوید که فکر نمی‌کند بتواند برای مدت طولانی از هدست همان‌طور که مردم از تلفن و رایانه استفاده می‌کنند استفاده کند.

کالین مایکل یکی دیگر از خودخوانده های اپل است و در یک ویدیوی یوتیوب توضیح داد که چرا ویژن پرو را بازگرداند. او می گوید وزن این دستگاه بار اضافی و ملموس است. او معتقد است که برای انجام کارهایی که می توان با آیفون و مک انجام داد، خیلی منطقی نیست.

برخی از کاربران ردیت نیز ادعا می کنند که ویژن پرو را پس داده اند زیرا گذاشتن این دستگاه روی سر و کار با آن آسان نیست.

بخشی دیگر از ناامیدی کاربران مربوط به قابلیت Passthrough است. مصباحی در صفحه X خود نوشت که نمایش اپلیکیشن ها در محیط واقعی به اندازه کافی خوب نیست و محیط اطرافش وضوح مناسبی ندارد. او ادعا می کند که مشاهده دنیای واقعی از داخل هدست در اکثر شرایط نوری دشوار و بی کیفیت است.

مایکل همچنین از میدان دید هدست ویژن پرو انتقاد کرده است. او می گوید برای دیدن بیشتر عناصر روی صفحه باید سرش را تکان دهد زیرا حاشیه های سیاه و بزرگی در اطراف صفحه وجود دارد که ۱۰ تا ۲۰ درصد از صفحه را اشغال می کند. او همچنین ادعا می کند که وقتی صفحه مک بوک خود را به هدست منتقل می کند، دیدن آیکون های پایین صفحه لپ تاپ دشوار می شود.

قیمت بالای هدست اپل مانع بزرگی برای خریداران است

برخی از کاربران بر این باورند که اپل ویژن پرو ویژگی های منحصر به فرد زیادی ندارد تا بتواند قیمت بالای ۳۵۰۰ دلاری خود را توجیه کند. یوتیوبری به نام “کن ساتر” می گوید که هنوز تجربیات و محتوای متنوع زیادی وجود ندارد که ارزش ۳۵۰۰ دلار هزینه کردن برای استفاده از این دستگاه را داشته باشد.

از سوی دیگر، برخی از مشتریان اعتراف کرده‌اند که ویژن پرو را فقط برای آزمایش آن خریداری کرده و سپس آن را پس می‌دهند. مت اشنایدر، یکی از آنها می گوید: «اپل دیوانه است که فکر می کند حاضرم برای این دستگاه ۴۰۰۰ دلار بپردازم.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا