ورزشی

برد سخت تیم‌ملی برابر بحرین و صعود به یک‌چهارم نهایی فوتسال قهرمانی آسیا

تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت های آسیا ۲۰۲۴ به مصاف بحرین رفت و توانست این تیم را با نتیجه پنج بر سه شکست دهد و با شش امتیاز راهی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها شود. در این دیدار علیرضا رفیعی پور، مهدی کریمی، سعید احمد عباسی (دو گل) و بهروز عظیمی برای تیم ملی ایران گلزنی کردند و سلمان احمد، صالح احمد و علی اکرم گلزنان بحرین در این بازی بودند.

ملی پوشان با ترکیب اولیه مسعود محمدی، علیرضا رفیعی پور، مهدی کریمی، علی اصغر حسن زاده و سعید احمد عباسی به مصاف بحرین رفتند.

نیمه اول

ملی پوشان بازی را هجومی آغاز کردند و می توانستند از همان ابتدا توسط رفیعی پور و احمد عباسی به گل برسند اما واکنش خوب دروازه بان بحرینی مانع از رسیدن آنها به این گل شد. در آینده بحرینی ها می توانستند گلزنی کنند اما واکنش زیبای مسعود محمدی در موقعیت تک به تک با دروازه بان بحرینی مانع از این اتفاق شد. در دقیقه هشتم نیمه اول کار ترکیبی بازیکنان ایران باعث شد توپ به سالار آقاپور برسد که ضربه او را دروازه بان بحرین مهار کرد. سپس در دقیقه ۱۲ نیمه اول بازیکنان بحرین روی دو شوت متوالی توسط سلمان احمد گل اول بازی را به ثمر رساندند و از ایران پیش افتادند.

چند ثانیه بعد این علیرضا رفیعی پور بود که توانست روی پاس زیبای احمد حسن زاده بازی را به تساوی بکشاند و برتری بحرینی ها طولانی نشود. در دقیقه ۱۵ مهدی کریمی می توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند اما ضربه محکم او به طرز خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. این پایان کار نبود و در فاصله دو دقیقه تا پایان نیمه اول، بحرین توانست دروازه ایران را باز کند و توسط صالح احمد به گل دوم برسد. چند ثانیه بعد مهدی کریمی روی بازیکن بحرینی خطا کرد و با توجه به پایان محدودیت ایران، داور پنالتی دوم را برای بحرین اعلام کرد اما با واکنش زیبای باقر محمدی، صالح احمد نتوانست برای سومین بار دروازه ایران را باز کند. شاگردان شمسایی در دقیقه پایانی بازی پاورپلی (۵ نفره) را آغاز کردند اما باز هم موفق به گلزنی نشدند تا ایران در این نیمه با نتیجه ۲-۱ شکست خورد.

نیمه دوم

ایران برای جبران نتیجه با آرایش هجومی وارد زمین شد و توانست در دو دقیقه ابتدایی روی پاس احمد عباسی و ضربه زیبای مهدی کریمی کار را به تساوی بکشاند. حملات ایران ادامه یافت و در نهایت سعید احمد عباسی توانست گل سوم ایران و سومین گل خود را در این مسابقات به ثمر برساند. این پایان کار نبود و بحرین در دقیقه ۱۰ نیمه دوم موفق شد گل سوم خود را وارد دروازه ایران کند و بازی را به تساوی بکشاند. در فاصله شش دقیقه تا پایان بازی، این بهروز عظیم بود که توانست با یک ضربه دیدنی گل چهارم ایران را به ثمر برساند. دو دقیقه بعد سالار آقاپور گلزنی کرد تیر گل بحرین برخورد کرد و راهی به چارچوب پیدا نکرد.

در دقایق پایانی این دیدار سعید احمد عباسی توسط داور مسابقه با کارت زرد جریمه شد. در حالی که بحرین در حال بازی پاورپلی بود اشتباه کاپیتان آنها باعث شد توپ به احمد عباسی برسد و او با یک ضربه دیدنی از زمین خود دروازه خالی حریف را باز کند. ایران با این گل توانست با نتیجه پنج بر سه پیروز شود و سرگروه گروه چهارم لقب گرفت.

در گروه D ایران با شش امتیاز صدرنشین است و به دور بعد صعود کرده است. کویت با چهار امتیاز و افغانستان با یک امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند. بحرین با دو شکست و بدون امتیاز در قعر گروه چهارم رقابت های فوتسال جام ملت های آسیا قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا