اخبار بورس

بررسی برگزاری نمایشگاه KISHINVEX2024 در شرایط فعلی بازار سرمایه

در گفتگو با افق میهن آمده است؛

به طور مشخص نمایشگاه KISHINVEX عموما با هدف معرفی محصولات به موسسات بین المللی و جذب سرمایه گذاری مطرح شد و اوج آن در زمانی بود که روابط کشور در وضعیت بهتری قرار داشت و بسترها فراهم بود. کمک خواهد کرد اما عوامل اجرایی که باید در نظر گرفته شود شامل روش، محل اجرا و جذابیت موسسات مالی و گروه های هدف است.

نوید سالک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با برگزاری نمایشگاه KISHINVEX 2024 اخبار بورس وی توضیح داد: به طور کلی نمایشگاه ها برای نمایش دستاوردها و تجلیل از محصولات شرکت ها ایجاد می شوند و نمایشگاه های تجاری صنعت مالی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در سال‌های اخیر، به‌ویژه در سال‌هایی که بازار سرمایه رونق داشت و موسسات مالی در حال گسترش بودند، تجربیات بسیار مثبتی نیز وجود داشته است. به عنوان مثال، بسیاری از محصولات و دستاوردهای جدید در نمایشگاه ها ارائه شد و قراردادها و اعلامیه های زیادی پیگیری و منعقد شد. از سوی دیگر، عموم مردم که برخی از آنها شناخت دقیقی از بازار سرمایه نداشتند، توانستند از مزیت برگزاری نمایشگاه های صنعت مالی بهره ببرند.

سالک تصریح کرد: به طور مشخص نمایشگاه KISHINVEX به طور کلی با هدف معرفی محصولات به نهادهای بین المللی و جذب سرمایه گذاری برنامه ریزی شد و اوج آن در شرایطی بود که روابط کشور در وضعیت بهتری قرار داشت و بسترها فراهم بود. این نمایشگاه در کیش برگزار شد و تلاش شد تا سرمایه گذاران خارجی بیشتری برای این رویداد جذب شوند و این روند ادامه یافت.

وی افزود: باید توجه داشت که انتخاب مکان در منطقه آزاد مزایای خود را دارد، اما گاهی اوقات ممکن است مواردی وجود داشته باشد که با مزیت های آن همخوانی نداشته باشد، به عنوان مثال لابی گری که احتمالاً در یک محل انجام شده است سطح بالایی داشته باشد تا این نمایشگاه در منطقه آزاد کیش برگزار شود. نمی توان گفت که کل این رویداد پیشینه و هدف دقیقی داشته است.

سالک ادامه داد: به طور کلی در سال های اخیر و با تضعیف روابط بین الملل کشور استقبال خوبی از نمایشگاه KISHINVEX نشده و اهداف آن دنبال نشده است. به عنوان مثال با توجه به جذب سرمایه گذاران خارجی و آشنایی شرکت های بین المللی با بازار سرمایه، این نمایشگاه در منطقه آزاد کیش برگزار شد، اما در واقع تیمی که قصد برگزاری نمایشگاهی در تهران را داشت، غرفه ای را در منطقه آزاد کیش برپا کرد. نمایشگاه کیش و بازدیدکننده زیادی نداشت. سوال ذینفعان برگزاری این نمایشگاه در کیش نیز بحث جداگانه ای است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب فعلی بازار سرمایه و همچنین چشم انداز منفی فعلی جذب سرمایه گذار خارجی، برگزاری نمایشگاه در منطقه آزاد به دلیل همجواری با بازارهای بین المللی برای موسسات مالی دارای سرمایه گذار خصوصی قابل توجیه نیست. قابل قبول باشد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: برگزاری نمایشگاه برای نمایش محصولات مختلف موسسات مالی و انجام تعاملات و تبلیغات موسسات مالی قطعا به گسترش بازار سرمایه کمک می کند اما نحوه اجرا، محل اجرا و جذابیت موسسات مالی و مخاطبان از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا