اخبار بورس

بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در مهلت قانونی

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد؛

جلسات بررسی صلاحیت نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و به گفته سخنگوی شورای نگهبان، این شورا در تلاش است تا بررسی های خود را در موعد مقرر قانونی انجام دهد.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورسدیروز (سه شنبه ۱۵ خردادماه) هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: تا دقایقی دیگر جلسات بررسی صلاحیت نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود.

وی با توجه به ثبت نام ۸۰ نفر در این دوره از انتخابات گفت: شورای نگهبان در مهلت قانونی پنج روزه بررسی های خود را به صورت فشرده انجام می دهد.

طحان نظیف با بیان اینکه قانون دوره دوم پنج روزه را نیز پیش بینی کرده است، تصریح کرد: هدف ما این است که در پنج روز اول کار را به پایان برسانیم، اما در صورت نیاز از بخشی از دوره دوم نیز استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: شرایط بر اساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی است و به دلیل اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، خود قانون اساسی شرایط را تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش اعضای شورای نگهبان بر این است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دارای ویژگی های مندرج در قانون اساسی باشند و نتیجه خدمت به ملت شریف ایران اعلام شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا