بانک و بیمه

بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در دیوان محاسبات

Laut Bazar erklärte Ali Kamiyar, der Staatsanwalt des Rechnungshofs, bei diesem Treffen, dass der Genossenschaftssektor im Land gestärkt und der Unterstützungs- und Investitionsmechanismus in diesem Sektor weiterentwickelt werden müsse, und sagte: Einhaltung der 70 %-Anteil der Zahlungen der Genossenschaftsfazilitäten durch Banken ist خیلی مهم.

وی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» تدوین کرده اند و از سوی دیگر بانک توسعه تعاون به دلیل ماهیت خود از دانش و تخصص لازم در این زمینه برخوردار است. فعالیت‌ها پس از انجام آسیب‌شناسی‌های لازم در این زمینه، انتظار می‌رود برنامه‌ها و فعالیت‌های بیشتری برای تحقق موضوع سال و توسعه بخش تعاون در کشور انجام دهد.

کامیار با قدردانی از مسئولان بانک توسعه تعاون برای ارائه گزارش عملکرد کامل، خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات کشور در کنار دستگاه های اجرایی یار و یاور بوده و راهکارهای قانونی لازم را ارائه خواهد کرد.

در ابتدای این جلسه مسئولان بانک توسعه تعاون گزارشی از عملکرد بانک ارائه کردند و در ادامه فتاحی مدیرعامل بانک با تشکر از سیاست ها و راهبردهای پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور گفت: دستورالعمل دیوان محاسبات این موضوع را انجام خواهد داد. کنترل انحراف تجهیزات را کاهش داده و سعی می کنیم از ظرفیت بالای این رگلاتور استفاده کنیم.

بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، بودجه پیشنهادی بانک با ارقام پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه مطابقت ندارد. به این صورت که در گزارش شش ماهه بانک صورت های مالی حسابرسی شده سود نشان می دهد اما در گزارش سازمان برنامه و بودجه زیان دیده است.

در این جلسه همچنین وضعیت مالکیت شرکت های تابعه بانک، صورت های مالی، نحوه و نحوه پرداخت تسهیلات، عملکرد بانک در حوزه واگذاری اسناد مالکیت و عملکرد مالیاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در گزارش ارائه شده در این جلسه تاکید شده است که این بانک وجوه حاصل از فروش املاک مازاد را به حساب خزانه دولت کل کشور واریز نکرده است اما بر اساس معرفی حساب واحد خزانه ۱۵ حساب از ۲۴ حساب انجام شده است. بسته شد و ۹ حساب باقی ماند که به دلیل حکم دادگاه بسته نشد.

ضمن اینکه در این جلسه همچنین بر لزوم تدوین برنامه عملیاتی در راستای شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردمی» تاکید شد، بر لزوم پیگیری بندهای حسابرسی در خصوص نحوه و نرخ تبدیل دارایی ها و بدهی های بانک ها نیز تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا