اخبار اقتصاد ایران

بررسی عملکرد بانک صادرات ایران در حوزه بانکداری بین المللی :: ایران تحلیل

مهمترین اقدامات و خدمات مختلف شعب خارجی بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۲ برای تسهیل مبادلات تجاری اعلام شد.

به گزارش ایران تحلیل به نقل از پایگاه خبری بانکداری ایران، بانک صادرات ایران دارای بیشترین تعداد شعب در خارج از کشور در بین بانک های ایرانی است و یکی از بانک های موثر در روابط بین الملل ایرانیان است. این بانک به تنهایی توانسته است بخش بزرگی از دغدغه‌های صادرکنندگان و واردکنندگان را در زمینه نقل و انتقال پول برطرف کرده و جذب سرمایه را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تسهیل کند.

چندی پیش معاون بین الملل بانک صادرات ایران در خصوص عملکرد این بانک گفت: یکی از دغدغه ها و محدودیت هایی که برای صادرکنندگان ایجاد شده دریافت درآمد حاصل از صادرات و بازگرداندن آن به چرخه اقتصادی کشور است. و برای تسویه تعهد ارزی. بانک صادرات ایران شبکه ای دارد که می تواند ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان را دریافت کرده و برای تسویه تعهد ارزی به چرخه اقتصادی کشور بازگرداند. تمامی صادرکنندگان در بخش‌های مختلف اقتصادی در سطح خرد و کلان می‌توانند با عقد قرارداد با واحد بین‌الملل بانک صادرات ایران، مدیریت وجوه ارزی حاصل از صادرات را در اختیار این بانک قرار دهند تا با استفاده از این خدمات، این خدمات بدون ریسک ارائه شود. شبکه شعب آن شرکت ها، اشخاص حقیقی و حقوقی.

بانک صادرات ایران با ۲۸ شعبه و نظارت در کشورهای انگلستان، فرانسه، یونان، آلمان، امارات، قطر، لبنان، بحرین، عمان، ترکمنستان، ازبکستان و افغانستان، یکی از گسترده ترین شعبه های خارجی را در بانکداری کشور دارد. سیستم. برای رفع نیازهای صادرکنندگان و واردکنندگان استفاده شده است.

ساماندهی و ثبات تامین ارز برای واردات کالا و پاسخگویی به موقع به کلیه درخواست های شعب عامل، فروش ارز برای تامین نیازهای ضروری مردم از طریق ۱۲۰ واحد ارزی، خرید ارز برای برگشت بخشی از ارز. سپرده های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، انعقاد قرارداد مدیریت صندوق ارزی با صادرکنندگان عمده کشور، مدیریت تامین ارز برای بازپرداخت پروژه های زیربنایی فاینانس و صندوق توسعه ملی، تحقق بودجه شعب خارج از کشور در سال ۲۰۲۳ و کسب سود با استفاده از راهکارهای موثر در کاهش اثرات محدودیت های بین المللی، فروش ارز زیارتی اربعین حسینی از طریق ۲۲۴ واحد ارزی منتخب در سراسر کشور، تسهیل مکانیزم واردات کالا و خدمات به ویژه از طریق پرداخت حواله های ارزی (بازنگری در فرآیندها)، بهبود نسبی وضعیت ارزی بانک، استقرار سامانه ارزی جامع تحت وب (پویا) در امور بین الملل و ایجاد تمهیدات لازم برای اجرای سامانه CORE در شبکه ارزی یکی از مهمترین اقدامات بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۲ برای تسهیل جریان معاملات تجاری در کشور بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا