منهای تحلیل

بررسی هزینه های ساخت سایت با سایت سازها

ساخت یک ‌سایت حرفه‌ای امروزه یکی از نیازهای اساسی کسب‌وکارهای دیجیتال است، اما هزینه‌های مرتبط با آن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. سایت سازها به‌عنوان ابزاری مقرون‌به‌صرفه و کاربرپسند، گزینه‌ای محبوب برای ایجاد ‌سایت بدون نیاز به دانش فنی بالا هستند. در این مقاله، به بررسی هزینه‌های ساخت سایت با سایت سازها می‌پردازیم تا به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کنیم.

هزینه ساخت سایت

هزینه‌های مربوط به ساخت یک ‌سایت حرفه‌ای ممکن است برای برخی افراد دغدغه‌ ایجاد کند، اما با انجام تحقیقات مناسبی و به‌دست‌آوردن اطلاعات کافی در این زمینه می‌توانید هزینه طراحی ‌سایت را به طور چشمگیری کاهش دهید.

نوع سایت، پیچیدگی طراحی و توسعه، تعداد صفحات، بخش‌های مختلف سایت، امکانات موردنیاز، پنل کاربری، سئو، دامنه، هاستینگ، پشتیبانی، طراحی سایت با پلتفرم‌های مختلف مانند وردپرس یا طراحی اختصاصی، افراد یا شرکت‌های مختلف طراح، مخاطبان هدف، سطح دانش فنی مخاطبان هدف و سؤالاتی که آن‌ها در ذهن دارند، از عوامل مؤثر در هزینه ساخت سایت هستند. ضمناً سیستم مدیریت محتوا که ارتباط عجیبی با هوش مصنوعی دارد، دراین‌بین نقش مهمی را ایفا می‌کند.

موارد مربوط به طراحی سایت

طراحی سایت فرایندی چندمرحله‌ای است که عناصر مختلف را شامل می‌شود و به دانش و مهارت‌های متفاوت نیاز دارد. از ایده اولیه تا راه‌اندازی نهایی، هر مرحله نیازمند توجه و دقت خاصی است. با درنظرگرفتن موارد مربوط به طراحی سایت می‌توانید یک وب‌سایت موفق طراحی کنید که به رشد کسب‌وکار شما کمک کند.

جالب است بدانید یکی از روش‌های رسیدن به این هدف، از آن بهره‌مند شوید، استفاده از سایت ساز گوگل است که البته قبل از هر اقدامی باید با مزایا و معایب سایت ساز گوگل آشنا شوید.

سرویس گوگل سایتس کاملاً رایگان است و ساخت سایت با استفاده از آن هیچ هزینه‌ای برای مدیر سایت نخواهد داشت.

خرید دامنه

دامنه، آدرس اینترنتی است که کاربران برای دسترسی به ‌سایت موردنظر، آن را در مرورگر وارد می‌کنند. دامنه باید کوتاه، به‌یادماندنی و مرتبط با محتوای سایت باشد تا اعتبار بیشتری به ‌سایت شما ببخشد.

خرید دامنه یکی از اولین و مهم‌ترین مراحل ساخت یک ‌سایت است. قیمت دامنه بسته به پسوند مانند com. ، .ir، .net و… و میزان تقاضا برای نام دامنه متفاوت است. هزینه خرید دامنه‌‌‌ای معمولی با پسوند ir. در تاریخ مهرماه سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان است؛ اما این تعرفه در دامنه‌هایی با پسوند com. در همین تاریخ نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان به ثبت می‌رسد. دامنه‌های خاص‌تر یا دامنه‌هایی مانند tv. و ws. که کوتاه و خاص هستند یا محبوبیت بیشتری دارند، ممکن است قیمت‌های بالاتری داشته باشند.

میزبانی وب یا هاستینگ

میزبانی وب یا هاستینگ، سرویسی است که به شما امکان می‌دهد تا فایل‌ها و محتوای ‌سایت خود را روی سرورهایی قرار دهید تا کاربران بتوانند از طریق اینترنت به آن دسترسی داشته باشند.

قیمت هاستینگ رابطه مستقیمی با میزان فضایی دارد که برای سایت خود به آن نیاز دارید. شروع قیمتی این سرویس در تاریخ مهرماه ۱۴۰۳ از حدود ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است و بستگی به نوع سرویس انتخابی (هاست‌های اشتراکی، اختصاصی و ابری)، این هزینه متغیر خواهد بود.

هاست قابل ارتقاست و درصورتی‌که به حجم بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید حجم‌ هاست خود را افزایش دهید. به دلایل زیر با ارتقای هاست، قیمت هاست نیز افزایش می‌یابد:

  • افزایش حجم فضای دیسک برای ذخیره فایل‌های ‌سایت

  • افزایش پهنای باند برای سرویس‌دهی بهتر به کاربران

  • افزایش میزان امکاناتی مانند ویژگی‌های امنیتی، پشتیبانی منظم و فنی

  • ارتقای پردازنده و حافظه

در سایت ساز پرتال برای بسته‌های مبتدی، کوچک، استاندارد و حرفه‌ای فضایی به ترتیب ۱ گیگابایت، ۴ گیگابایت، ۶۴ گیگابایت و به صورت نامحدود درنظر گرفته شده که هزینه برای هر کدام متغیر است.

طراحی قالب

قالب سایت که در دو نوع کلی آماده و سفارشی دسته‌بندی می‌شود، مانند یک الگوی از پیش طراحی شده است که ساختار کلی یک سایت را تعیین می‌کند.

هزینه طراحی قالب‌های آماده، بسته به کیفیت و امکانات قالب، معمولاً چیزی بین ۱۰۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان است؛ در حالی که این هزینه در طراحی قالب‌های سفارشی، به پیچیدگی، قابلیت‌ها و نیازهای پروژه بستگی دارد و می‌تواند از چند میلیون تومان تا ده‌ها میلیون تومان متغیر باشد.

طراحی گرافیکی سایت

طراحی گرافیکی سایت به آن هویت بصری می‌بخشد، توجه و تعامل کاربران را جلب می‌کند، تجربه کاربری بهتری را برای آن‌ها فراهم می‌کند و در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود.

اگر از قالب‌های آماده استفاده کنید، ممکن است هزینه طراحی گرافیکی معقول باشد؛ اما درصورتی‌که به دنبال یک طرح اختصاصی و منحصر‌به‌فرد باشید، هزینه‌ها افزایش می‌یابد و می‌تواند از چند میلیون تا ده‌ها میلیون تومان بسته به میزان پیچیدگی‌، زمان و نیازهای پروژه متغیر باشد. انتخاب طراح حرفه‌ای و استفاده از ابزارهای مناسب نیز در تعیین هزینه تأثیرگذار است.

امنیت ‌سایت

امنیت سایت به دلایلی چون حفظ اطلاعات شخصی کاربران، جلوگیری از حملات سایبری، جلب و حفظ اعتماد مخاطبان، بهبود سئو، حفظ پایداری و عملکرد بدون اختلال، از مهم‌ترین جنبه‌های ساخت و نگهداری یک سایت است. برخی از روش‌ها مانند استفاده از گواهی SSL، افزونه‌های امنیتی، فایروال، امکان بک‌آپ منظم، آموزش کاربران، پشتیبانی امنیتی و تست باعث افزایش امنیت سایت می‌شود، اما به همان نسبت هزینه آن را نیز بالا می‌برد.

آموزش پنل کاربری سایت

آموزش پنل کاربری سایت به کاربران کمک می‌کند تا با امکانات و قابلیت‌های سایت به‌خوبی آشنا شوند و بتوانند به‌صورت مستقل از آن استفاده کنند. این امکان به‌ویژه برای افرادی مهم‌تر تلقی می‌شود که مدیریت و به‌روزرسانی سایت را بر عهده دارند.

آموزش پنل کاربری سایت به‌صورت رایگان نیست و طراح سایت موردنظر بابت آموزش مبلغی را دریافت می‌کند. این هزینه به عوامل مختلفی اعم از دوره‌های آموزشی آنلاین یا حضوری یا سفارشی و همین‌طور پشتیبانی فنی و آموزشی بستگی دارد. با آموزش مناسب، مدیران سایت می‌توانند به طور مؤثرتر سایت را اداره کنند و به نیازهای کاربران و مشتریان بهتر پاسخ دهند.

پشتیبانی و گارانتی سایت

پشتیبانی و گارانتی سایت دو مؤلفه بسیار مهم در چرخه عمر یک سایت هستند. این دو عنصر، به حفظ سایت کمک کرده و از بروز مشکلات فنی جلوگیری می‌کنند. ضمناً در صورت بروز هرگونه مشکل، تیم پشتیبانی آماده ارائه خدمات است. هزینه پشتیبانی و گارانتی سایت به پیچیدگی‌ سایت، مدت‌زمان قرارداد، میزان ترافیک سایت، سطح خدمت‌رسانی و مدت‌زمان گارانتی سایت بستگی دارد.

هزینه طراحی سایت با سایت سازها چقدر است؟

هزینه طراحی سایت با سایت سازها بسته به عواملی چون امکانات و ویژگی‌های سایت ساز، نوع قالب انتخابی، قابلیت‌ها یا افزونه‌های موردنیاز، میزان سفارشی‌سازی، مزایا و محدودیت‌ها و سطح پشتیبانی بستگی دارد.

جالب‌توجه است که طراحی تمام قالب‌های ‌سایت در پرتال توسط یک تیم حرفه‌ای انجام‌گرفته و مطابق با استانداردهای روز است. از بین ده‌ها گزینه متنوع، می‌توانید قالبی را انتخاب کنید که باسلیقه و نیازهای شما هماهنگ باشد. همچنین، محتوای قالب نیز به‌راحتی قابل‌ویرایش است و در آینده می‌توانید به‌سادگی قالب سایت خود را تغییر دهید.

حدود قیمت طراحی سایت در ایران چقدر است؟

هزینه طراحی سایت در ایران به عوامل مختلفی، از جمله نوع وب‌سایت، میزان پیچیدگی، ویژگی‌ها، امکانات موردنیاز و شرکت یا فرد طراح پروژه بستگی دارد. در ادامه باید بگوییم که محدوده تقریبی هزینه‌های طراحی سایت در ایران بر اساس نوع سایت تعریف می‌شود و بهترین راه برای تعیین هزینه، مشاوره گرفتن از شرکت‌های طراحی سایت است.

 

برچسب ها : هوش مصنوعی,سایت ساز,طراحی سایت,هزینه,هاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا