فناوری

بررسی وضعیت افراد مشکوک به تقلب در کنکور در هیئت عالی تجدیدنظر وزارتخانه‌های علوم و بهداشت

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه فوق العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی که عصر امروز سه شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، موضوع کاندیداهای مشکوک به تقلب در شورای اسلامی مطرح شد. تبدیل شد. کنکور و همچنین اختلاف نظر در خصوص مصوبه ۶۳۰ شورای عالی فرهنگ انقلاب مطرح شد.

بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، هیچ کاندیدایی که کلاهبرداری وی از سوی دیوان عدالت اداری تایید شده باشد، اجازه بازگشت به دانشگاه را نداشته و موضوع صرفاً مربوط به تعدادی از دانشجویان مظنون به کلاهبرداری از سوی آنان بوده و این افراد مجاز هستند. برای حضور در دانشگاه

بر اساس مصوبه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد احکام دیوان عدالت اداری در خصوص این افراد با توجه به تحصیلات آنها در یکی از دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم و بهداشت و درمان و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی باید به هیأت‌های عالی این دانشگاه‌ها و هیأت‌ها تجدیدنظر شود. تجدیدنظر عالی ارجاع می شود. باید در مورد وضعیت آینده این افراد به نتیجه برسند و نظر خود را اعلام کنند و نظرات صادره در دیوان عدالت نیز مورد توجه هیأت های عالی رسیدگی قرار گیرد.

همچنین تاکید شد در این زمینه دقت لازم صورت گیرد تا در این مورد حقی ضایع نشود و به شکایات افراد رسیدگی شود.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به اتفاق آرا بر حفظ مصوبه ۶۳۰ شورا تاکید کردند و در تبادل نظر مقرر شد این مصوبه پس از اصلاحات مختصری مجددا ابلاغ شود.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از تشکیل جلسه فوق العاده امروز دو جلسه مقدماتی با رئیس قوه قضائیه و رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص نامزدهای مشکوک به تقلب و مصوبه ۶۳۰ این شورا برگزار کرده بود. مطرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا