فناوری

بررسی وضعیت سرعت اینترنت در ایران و کشور‌های همسایه / اینترنت ثابت: ایران تنها بالاتر از کشور‌های ترکمنستان و افغانستان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

سیتنا: بررسی آخرین رتبه بندی سرعت اینترنت در ایران و برخی کشورهای همسایه توسط سایت اسپیدتست نشان می دهد که امارات با سرعت اینترنت ثابت ۲۵۷.۱۴ مگابیت بر ثانیه رتبه اول را در منطقه دارد در حالی که سرعت اینترنت ثابت در ایران ۱۳.۵۱ مگابیت بر ثانیه است. در ثانیه و تنها بالاتر از کشورهای ترکمنستان و افغانستان است. این در حالی است که قطر با سرعت اینترنت موبایل ۲۸۶.۴۲ مگابیت بر ثانیه در صدر فهرست کشورهای منطقه قرار دارد و ایران با سرعت اینترنت همراه ۳۴.۷۱ مگابیت بر ثانیه از ارمنستان، عراق، پاکستان، روسیه و افغانستان بالاتر است.

سایت اسپیدتست (www.speedtest.net) سرعت و کیفیت اینترنت تمامی کشورهای جهان را می سنجد و هر ماه میزان افزایش یا کاهش سرعت را با رتبه بندی آنها نشان می دهد.

آخرین داده های سایت اسپیدتست که مبتنی بر اینترنت داخلی کشورها و نه اتصال به اینترنت بین المللی است، نشان می دهد که آمار فوریه ۲۰۲۴ (بهمن-اسفند ۱۴۰۲) با توجه به شاخص «میانه»، اینترنت همراه و ثابت در کشورهای مختلف چگونه است؟

بر این اساس می توان سرعت اینترنت ثابت و همراه در ایران را با سایر کشورهای همسایه به شرح جدول زیر مقایسه کرد:

بررسی وضعیت سرعت اینترنت در ایران و کشورهای همسایه / اینترنت ثابت: ایران تنها بالاتر از کشورهای ترکمنستان و افغانستان است / اینترنت همراه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا