اقتصاد جهان

بررسی پیشنهاد ایران در بریکس برای یکپارچه سازی پرداخت ها

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگو با تاس اعلام کرد که کشورهای عضو بریکس در حال بررسی ابتکار ایران برای ادغام سیستم های پرداخت ملی در چارچوب این گروه هستند.

وی در تشریح پیشنهاد تهران گفت: گزینه های مختلفی در رابطه با ادغام بازارهای مالی اعضای بریکس از جمله پرداخت با ارزهای محلی و سازوکارهای جدید تسویه مالی متقابل از جمله موارد پیشنهادی ایران در حال بررسی است.

رودنکو در تشریح پیشنهاد ایران به ادغام سیستم های پرداخت کشورهای عضو بریکس اشاره کرد. همانطور که روسیه و ایران با اتصال سیستم های بانکداری الکترونیکی میر و شتاب و سیستم های پرداخت خودکار انجام داده اند.

این دیپلمات ارشد روسی تاکید کرد که «ایجاد زیرساخت تسویه و پرداخت مستقل که بتواند فشار تحریم ها را تحمل کند» گام مهمی در تقویت ثبات مالی کشورهای بریکس خواهد بود.

وی افزود: با این حال، مذاکرات و بررسی‌های ابتکاری ایران همچنان ادامه دارد و صحبت درباره پارامترهای نهایی زود است.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران، چهارم تیرماه در سن پترزبورگ با الویرا نابیولینا، رئیس کل بانک مرکزی روسیه دیدار و مذاکره کرد.

وی ۱۵ تیرماه اعلام کرد که در این نشست طرفین به تکمیل کار یکپارچه سازی سیستم پرداخت روسیه میر و سامانه پرداخت ایرانی شتاب اشاره کردند و همچنین توافقنامه تامین نقدینگی به ارزهای داخلی برای معاملات تجاری را امضا کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا