فناوری

بررسی چالش‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی در پنل تخصصی یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در پنل تخصصی به نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات نوین در صنعت ICT، چالش ها و فرصت های ناشی از هوشمندسازی فرآیندها و لزوم توسعه زیرساخت های ارتباطی پرداخته شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، یازدهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات با شعار “ارتباطات در عصر هوش مصنوعی” چهارشنبه ۲۸ مهرماه برگزار می شود. مهر ۱۴۰۳ به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات. این سمپوزیوم با هدف ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات بین محققان، نخبگان، صنعت گران و مدیران دولتی و خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود.

در این سمپوزیوم، علاوه بر ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق سخنرانی های کلیدی، نشست های تخصصی، مقالات و کارگاه های آموزشی، پنلی با موضوع «نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات نوین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات» برگزار شد. صنعت.” در این پنل، حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول، علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، علی حکیم جوادی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، حسین رحیمی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور حضور داشتند. سندیکای صنعت مخابرات و حسن بلوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل. به عنوان بازیگران اصلی این صنعت حضور داشتند.

محور اصلی این پنل که با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد، نقش فزاینده هوش مصنوعی در ارتباطات سیار و توانایی این فناوری در خودکارسازی وظایف و توسعه شبکه های نسل بعدی بود.

در این پنل بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول به بنچمارک های انجام شده در این اپراتور اشاره کرد و توضیح داد: بر این اساس کاربردهای هوش مصنوعی در سه حوزه «داخل اپراتور» با هدف بهینه سازی فرآیندها، «جدید» است. خدماتی که به مشترکین ارائه می شود و «هوشمندی» صنایع تعریف و اجرا می شود.

وی با ارائه مثالی به چالش های موجود در مسیر هوشمندسازی و ارتقای بهره وری اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همکاری متخصصان این حوزه بتوانیم بر این چالش ها فائق آییم.

در این پنل همچنین به موضوعاتی از جمله رقابت بانک ها با اپراتورهای حوزه هوش مصنوعی پرداخته شد و ذکر شد که ۸۰ درصد بانک ها راهکارهای هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار داده اند. امروزه چت بات ها به عنوان یکی از ابزارهای رایج در شبکه بانکی دنیا برای ارائه خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر نکات کلیدی مطرح شده در این پنل می توان به لزوم توسعه زیرساخت های مبتنی بر نسل های جدید ارتباطی برای ارائه خدماتی مانند ۵G عمومی و خصوصی، آغاز انقلاب پنجم صنعتی با ظهور هوش مصنوعی و دستیابی به بازاری از این دست اشاره کرد. فناوری به ارزش ۳.۱ میلیارد دلار به سال ۲۰۳۲ اشاره کرد.

این سمپوزیوم پنجشنبه ۱۹ می باشد مهر ۱۴۰۳ کار خود را به پایان می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا